نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
بیانیه جمعی از کاتونیست‌های ایرانی
کد مطلب: 1000481 تعداد بازدید: 1646 تاریخ انتشار: 1393/11/04 08:43
چاپ خبر
ارسال
بیانیه جمعی از کاتونیست‌های مستقل ایرانی در محکومیت توهین به پیامبر بزرگ اسلام (ص)

تبریز تونز

بیانیه جمعی از کاتونیست‌های مستقل ایرانی در محکومیت توهین به پیامبر بزرگ اسلام (ص)
به نام خدا
از بزرگ‌ترین ویژگی‌های آزادی، احترام به حقوق دیگران، رعایت اخلاق و حفظ کرامت انسان‌هاست . احترام به عقیده و نظرات دیگران از ابتدایی ترین اصول آزادی است .
به نظر نمی رسد هیچ انسان آزادیخواهی بپذیرد که به بهانه آزادی ،می توان به اعتقادا ت و باورهای دینی پیروان یک آئین توهین و جسارت روا داشت .
بر همین اساس حرکت کارتونیست‌های فرانسوی در خلق و انتشار کارتون‌هایی علیه پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و اصرار بر تکرار آن را نه تنها نشانه ای از آزادی و آزادی خواهی نمی دانیم بلکه آن‌ را نقض آشکار اخلاق و جسارت به بزرگان ادیان الهی و پیروان آن‌ها قلمداد می کنیم .
باور داریم که نقد با تخریب و توهین، دارای مرزی باریک و حساس است و آن‌ها که به ورطه تخریب و توهین، سقوط می کنند، در حقیقت از بلندای اخلاق به چاه عمیق بداخلاقی و بی‌اخلاقی سقوط کرده اند .
در این راستا، ما جمعی از کارتونیست‌های مستقل ایرانی، حرکت غیراخلاقی کارتونیست‌های فرانسوی در توهین به پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) را محکوم کرده و آن را عملی در نقض آشکار اصول اخلاقی می دانیم .
از سوی دیگر هر گونه خشونت به نام اسلام را ظلم به این دین الهی دانسته و معتقدیم کسانی برای تخریب جلوه اسلام رحمانی در جهان تلاش می‌کنند تا آن را خشونت طلب جلوه دهند. ما پیروان پیامبری هستیم که در برابر مخالفانش با سعه صدر و تحمل و مدارا برخورد می کردند.
خطر استفاده از ابزار فرهنگ و هنر و قلم برای ترویج خشونت کم‌تر از به کار بردن اسلحه برای خونریزی و آشوب نیست . دو سوی این جریانات، چه آنان که تخریب و توهین می‌کنند و چه کسانی که خشونت می‌ورزند به ائتلافی نامبارک و نانوشته رسیده‌اند که ساحت اخلاق و آزادی را نشانه می روند.
اسامی کارتونیست‌های امضاکننده:
محسن ایزدی، رحیم بقال اصغری، علی پاک‌نهاد، نعیم تدین، شهاب جعفرنژاد، نازنین جمشیدی، بزرگمهر حسین‌پور، هادی حیدری، علی درخشی، کامبیز درمبخش، جمال رحمتی، اردشیر رستمی، کیوان زرگری، کیارش زندی، حسین صافی، سلمان طاهری، محسن ظریفیان، احمد عربانی، مهدی عزیزی، جواد علیزاده، حسن کریم‌زاده، احسان گنجی، فیروزه مظفری، امین منتظری، امین مویدی، سعید نوروزی

منبع : صفحه شخصی هادی حیدری

تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط