نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
کتاب فاخر از آثار تمام کاریکاتوریست‌های حرفه‌ای کشور
کد مطلب: 1000531 تعداد بازدید: 1785 تاریخ انتشار: 1393/11/17 21:47
چاپ خبر
ارسال
بر اساس این گزارش، اختتامیه جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در روز 12 اسفند ماه خواهد بود

تبریز تونز

تبریز تونز به نقل از Resisart

مدیرخانه کاریکاتور ایران گفت: اثر ۲۰۳ کاریکاتوریست کشورمان در نمایشگاه بین‌‌المللی هنرهای تجسمی فجر به نمایش درآمده که این آثار چکیده‌ای از کتاب فاخر کاریکاتور معاصر است.

نمایشگاه بین‌‌المللی هنرهای تجسمی فجر شامگاه 14 بهمن در مؤسسه فرهنگی هنری صبا در 9 رشته‌ تصویرسازی، خوشنویسی، سفال و سرامیک، عکاسی، کاریکاتور، گرافیک، مجسمه‌سازی، نقاشی و نگارگری به جشنواره گشایش یافت که از استقبال خوبی برخوردار بود.

در این نمایشگاه یکی از آثار پر بازدید، کاریکاتور بود. سید مسعود شجاعی‌طباطبایی که در این نمایشگاه حضور داشت، گفت: امسال جشنواره رقابتی نداشت و برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد نمایش 203 کاریکاتور از 203 کاریکاتوریست بودیم.

وی ادامه داد: اتفاق بزرگی است که آثار هنرمندان پیشکسوتی مثل کامبیز درم‌بخش ؛غلامعلی لطیفی، احمد عربانی، حسین رحیم خانی، بهمن عبدی، جواد علیزاده، احمد عبداللهی نیا و.. را در بین آثار کاریکاتوریست‌های جوان می‌بینیم.

مدیر خانه کاریکاتور ایران بیان داشت: در حال آماده کردن کتاب فاخری از آثار تمام کاریکاتوریست‌های حرفه‌ای کشور-شامل 256 اثر از 256 هنرمند برای چاپ هستیم و این نمایشگاه هم چکیده‌ای از آن کتاب فاخر است. کتابی که می‌تواند معرف هنر کاریکاتور ایران در جوامع بین‌المللی باشد

کامبیز درم‌بخش از کاریکاتوریست‌های پیشکسوت کشورمان نیز در بازدید از این نمایشگاه، گفت: کاریکاتور و سینمای ایران طی سال‌های اخیر در دنیا مطرح شده است؛ روز به روز در حال پیشرفت است. البته افراد بسیاری در مطرح کردن این هنرها در عرصه بین‌المللی کار کردند.

بر اساس این گزارش، اختتامیه جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در روز 12 اسفند ماه خواهد بود. و در این روز علاوه بر رونمایی از کتاب، به هنرمندانی که آثارشان در کتاب به چاپ رسیده است یک جلد اهدا خواهد شد، مدیریت هنری این کتاب بر عهده کیانوش غریب پور رئیس انجمن تصویرگران ایران می باشد.

تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط