نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
نمایشگاه کارتون و کاریکاتورنبض زمین
کد مطلب: 1005796 تعداد بازدید: 748 تاریخ انتشار: 1400/03/11 00:08
چاپ خبر
ارسال
خانه کاریکاتور ایران نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «نبض زمین» برگزار می نماید

تبریز تون

نمایشگاه کارتون و کاریکاتورنبض زمین

 

خانه کاریکاتور ایران نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «نبض زمین» را از ۱۰ خرداد به مناسبت روز جهانی محیط زیست به صورت مجازی برگزار می‌کند.

 

به گزارش تبریز تون به نقل از سایت ایران کارتون به نقل از خبرگزاری مهر، خانه کاریکاتور ایران به مناسبت روز جهانی محیط زیست (۵ ژوئن) با بهره گیری از زبان تأثیرگذار کارتون و کاریکاتور، نمایشگاه «نبض زمین» را با هدف اهمیت این موضوع از نگاه هنرمندان و جلب توجه همگانی برای حفظ و نگهداری از محیط زیست با آثاری از هنرمندان ایران و جهان برنامه ریزی و سامان دهی کرده است.

 

در این نمایشگاه که به صورت مجازی در صفحات اینستاگرام خانه کاریکاتور و فرهنگسراهای ارسباران، اندیشه، گلستان، سرو، بهمن، تهران و دانش به نمایش در می‌آید، موضوعاتی همچون آلودگی هوا، گرم شدن کره زمین، حفاظت از حیوانات و جنگل‌ها، کمبود منابع آبی و … انتخاب و بر اساس آن، تعداد ۲۷۰ اثر کارتون و کاریکاتور گردآوری و در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

 

شهرام بابایی، رئیس خانه کاریکاتور ایران، درباره این نمایشگاه گفت: امروزه نوآوری‌ها و پیشرفت‌های علمی و صنعتی بشر، فارغ از مزایا و رفاهی که به همراه داشته است، اختلالات و آسیب‌های بسیاری را در روند طبیعی حیات کره زمین و موجوادت زنده ساکن آن ایجاد نموده است. مسائلی همچون گرم شدن کره زمین، افزایش سطح آب‌ها، کاهش لایه ازون، بحران آب، جنگل زدایی، بیابان زایی، افزایش آلودگی هوا، دفع زباله‌های سمی، نابودی تنوع زیستی -جانوری و …، همه از عوامل تهدید کننده و مخرب سیاره ما بوده و هر لحظه ذخایر و منابع طبیعی جهان در زمینه آب، خاک، هوا و… دستخوش کاهش و آسیب می‌شود و عدم تدبیر در مورد آن، پیامدهای جبران ناپذیر و خطرناکی را در پی خواهد داشت.

 

وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع و ضرورت توجه همه افراد جامعه در ایران و جهان ضروری است تا ضمن بازنگری و اصلاح رفتارهای زیست محیطی و تغییر در شیوه مصرف انرژی، از بی توجهی و سو استفاده بی رویه نسل امروز از منابع زیستی جلوگیری کرده و مانع نابودی کره زمین در آینده‌ای نه چندان دور شویم.

 

بابایی گفت: به همین منظور تلاش شد است تا از زاویه نگاه هنرمندان کارتونیست این موضوع را بیشتر مورد توجه قرار داده و در این راستا نمایشگاه «نبض زمین» را برنامه ریزی و با همکاری و مشارکت هشت فرهنگسرا در مناطق مختلف شهر تهران برگزار کنیم. امید است این نمایشگاه در گسترش حس مسئولیت شهروندان در قبال محیط زیست تأثیرگذار واقع شود و گامی مؤثر در جهت اصلاح رفتارهای زیست محیطی برداشته شود.

 

نمایشگاه «نبض زمین» ۱۰ خرداد تا ۱۰ تیر ۱۴۰۰ از طریق صفحات اینستاگرام به آدرس‌های زیر قابل مشاهده خواهد بود.

 

 

 

@Iranian_cartoon_house

 

 

 

@farhangsara_arasbaran

 

 

 

@farhangsara. andishe

 

 

 

@ferdos. farhangsaraa

 

 

 

@golestan. farhangsara

 

 

 

@farhangsara_sarv

 

 

 

@farhangsara. bahman16

 

 

 

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط