نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
عباس ناصری : کاریکاتوریست ها نگاهی متفاوت دارند
کد مطلب: 1000587 تعداد بازدید: 1938 تاریخ انتشار: 1393/12/05 12:21
چاپ خبر
ارسال
عباس ناصری کاریکاتوریست گفت: کاریکاتوریست ها نگاهی متفاوت دارند

تبریز تونز

عباس ناصری کاریکاتوریست گفت: کاریکاتوریست ها نگاهی متفاوت دارند

به گزارش ستاد خبری جشنواره«نقد فضا و بناي شهري» : عباس ناصری کاریکاتوریست گفت: کاریکاتوریست ها نگاهی متفاوتی به معایب  دارند.من خودم کاریکاتورهایی که کشیدم آن چیزهایی بوده که عینا دیدم و روی کاغذ آوردم.اما این نگاه ما کاریکاتوریست هاهمیشه لطف نیست گاهی  هم تلخ است.

از نظر این کاریکاتوریست  این هنر هنرمندانی بی پیرایه و بی غل و غش دارد. از نظر وی همه  می توانند کاریکاتور را به خوبی درک کنند. وی در این باره افزود:« من اکثرا به روستاها سفر می کنم و پشت ماشینم یک نمایشگاه دارم و در جایی می نشینم و آثارم را برای تماشای روستاییان می چینیم . خیلی جالب است بعضی از این روستاییها در عین بیسوادی کار را بهتر از من تعریف میکنند گاهی به آثار می خندند بحث میکنند و گاهی مرا مسخره می کنند .من از نگاه آنها لذت می برم»

در ادامه افزود: «کاریکاتور مخاطب عام دارد  روستاییان پیام کاریکاتور را  همانگونه درک می کنند که یک روشنفکر درک می کند زیرا این هنر قابل فهم برای همه است.»

ناصری  اهل خراسان  شمالی است وی با با فضای شهری تهران ارتباط برقرار نمی کند و معتقد است ترافیک ازدحام و معماری کنونی تهران ناخوشایند است .

وی در نهایت برگزاری جشنواره های کاریکاتور را به سبب پتانسیل که این هنر دارد را در موضوعات مختلف مناسب و موثر دانست.

نخستين مسابقه سراسري عکس و کارتون «نقد فضا و بناي شهري»  در دو بخش «سيما و منظر شهري» و «زندگي در فضاي شهري» توسط معاونت شهرسازي و معماري وزارت راه و شهرسازي، برگزار مي‌شود .

مهلت ارسال آثار تا 14 اسفند ماه 93 است.

نمايشگاه آثار برگزيده اين جشنواره، ارديبهشت ماه 94 به نمايش درمي‌آيد.

علاقه‌مندان جهت اطلاعات بييشتر مي‌توانند به وب سايت jvhonar.com مراجعه نمايند.

تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط