نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
مازیار بیژنی :برگزاری دو جشنواره مهم کاریکاتور در سال ۹۴
کد مطلب: 1000679 تعداد بازدید: 1410 تاریخ انتشار: 1394/01/05 14:59
چاپ خبر
ارسال
مازیار بیژنی :برگزاری دو جشنواره مهم کاریکاتور در سال ۹۴

تبریز تونز

تبریز تونز به نقل از هنر مقاومت :

مازیار بیژنی :برگزاری دو جشنواره مهم کاریکاتور در سال ۹۴

مازیار بیژنی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در سال 93 مهمترین برنامه‌ای که دنبال کردیم، راه‌اندازی نشریه طنز «بزنگاه» بود که شماره‌های 9 و 10 آن برای عیدانه 94 منتشر شد و مردم هم استقبال خوبی از این نشریه کردند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های سال 93، برگزاری جشنواره «فرزند بیشتر؛ زندگی شادتر» بود که در این جشنواره آثاری هم از سوی کاریکاتوریست‌های کشور ارسال شد اما به دلیل مواجه با مشکلات تأمین اعتبار، اختتامیه این جشنواره به سال 94 موکول شد.

این کاریکاتوریست انقلابی کشورمان بیان داشت: علاوه بر جشنواره جمعیت قرار بود جشنواره دیگری پیرامون موضوع صهیونیسم و داعش برگزار شود اما به دلیل عدم تأمین اعتبار مالی، برگزاری این جشنواره نیز سال 94 انجام می‌گیرد.

وی در خصوص مهمترین رویداد سال 93 در عرصه کاریکاتور گفت: مهمترین اتفاق سال 93 در حوزه کاریکاتور، چاپ کاریکاتور توهین‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) از طرف نشریه «شارلی ابدو» بود که در پی آن نیز دومین مسابقه کاریکاتور هولوکاست برگزار می‌شود؛ این مسابقه نیز جایگاه مهمی در عرصه بین‌المللی دارد.

بیژنی در خصوص برنامه‌های تعطیلات نوروز گفت: در اوایل نوروز برای شرکت در سمینار بین‌المللی گروه‌های مردم نهاد به تونس می‌رویم. طی چند اجلاسی که در سال‌های گذشته برگزار شده بود، بنده در بعضی‌ از آنها حضور داشتم که شرکت کنندگان آن از روزنامه نگاران و نویسندگان کشورهای عربی بودند و معمولاً محورشان هم پیرامون صهیونیسم بود.

وی درباره شاخص‌ترین چهره فرهنگی سال 93 گفت: به نظرم در حوزه کاریکاتور شاخص‌ترین چهره، سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی بوده که کارهایی در عرصه بین‌المللی انجام داد.

بیژنی درباره برنامه‌های سال آینده گفت: تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که نشریه «بزنگاه» در سال آینده نیز منتشر شود و با این همه توجه مسئولان فرهنگی اگر چک‌هایمان برگشت نخورد و به زندان نرویم شانس آورده‌ایم!

تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط