نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
ما شارلی ابدو نیستیم ...
کد مطلب: 1000708 تعداد بازدید: 2425 تاریخ انتشار: 1394/01/17 10:21
چاپ خبر
ارسال
«ما شارلی ابدو نیستیم؛ متفکرین آزاد از ۱۱ سپتامبر فرانسوی می‌پرسند».

تبریز تونز

تبریز تونز به نقل از هنر مقاومت :

«ما شارلی ابدو نیستیم؛ متفکرین آزاد از ۱۱ سپتامبر فرانسوی می‌پرسند».

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «پروفسور کوین بَرِت»، استاد سابق مطالعات اسلامی و عربی دانشگاه ویسکانسین، مولفِ آثار متعدد و همچنین پژوهش‌گر مسائل مربوط به حملات 11 سپتامبر می‌باشد. این کارشناس ارشد مسائل سیاسی و یکی از موسسین انجمن اتحادیه مسلمان-مسیحی-یهودی، بارها در شبکه‌های Fox, CNN, PBS، راشاتودی و ... ظاهر شده است.

وی از معروفترین شخصیت‌های ضد لابی صهیونیست در آمریکا بوده و فعالیت وی با سخنرانی‌ها و برگزاری همایش‌های دانشگاهی نقش عمیقی در افشای ریشه‌های لابی صهیونیست در ایالت متحده آمریکا داشته است.

وی درباره معرفی کتاب جدید خود با عنوان «ما شارلی ابدو نیستیم؛ متفکرین آزاد از یازده سپتامبر فرانسوی سوال می‌کنند» (We are not Charlie Hebdo: Free Thinkers question the french 9/11) در یادداشتی آورده است: شخصا مورد حمله واقع شدن توسط رئیس جمهور فرانسه که مجموعه «تئوری‌های توطئه» من را در سطوح ملی، اروپایی و جهانی تهدید کرده بود، به اندازه کافی بد است.

همزمان با حملات فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه علیه من، آنها حملات سایبری را برروی وب‌سایت کتاب من آغاز کرده و اطلاعات ویکی‌پدیا من را به شکل کامل حذف کردند. وقتی که در اسم من را در ویکی‌پدیا سرچ می‌کنید با به تصویر زیر مواجه می‌شوید:

ورود و تخریبی گسترده علیه صفحه ویکی‌پدیایی که حدود 10 سال فعال بوده است. تصویر زیر از آرشیو پیدا شده است که نشان می‌دهد این صفحه پیش از این چه اطلاعاتی را نشان می‌داده است.

این خیلی جالب است که رئیس جمهور فرانسه به من به عنوان یکی پنج سردمداران روشنفکر توطئه حمله می‌کند اما ویکی پدیا تشخیص می‌دهد که من از یک جفت بازیکن راگبی و کریکت به همین نام تاثیر کمتری دارم.

اگر شما اسم من را در گوگل سرچ کنید شاهد این خواهید بود که 28 میلیون نتیجه برای شما بدست می‌آید که اغلب آنها هم مربوط به من است در حالی که تعداد بسیار کمی از گزارشات مربوط به بازیکنان بازنشسته راگبی است.

پس نتیجه آن است که آنها به این دلیل که من ناگهانی به این مسائل وارد شدم صفحه من را حذف نکرده‌اند. در همین زمان من توسط رئیس جمهور فرانسه خاص شده بودم. مثل جیسون تاورنر، قهرمان رمان فیلیپ کی دیک، من در جهانی بیدار شده بودم که وجود نداشت. نه فقط در ویکی‌پدیا بلکه من حذف شده بودم.

البته از جایگاه دیگری حذف شدن از ویکی‌پدیا قطعا از دوران بشکل کلی حذف شدن بهتر است. من شنیده‌ام که آنها این کارها را علیه «تئورسین‌های توطئه» انجام می‌دهند مثل مردن جیم کیث بخاطر "تروما نیروی بلانت به قفسه سینه "در طول عمل جراحی زانو یا بیل کوپر که در خانه‌اش برای انکار یازده سپتامبر گلوله خورد یا دورفی کیلگالن که به شکلی دیگر ترور شد.

همزمان با این اقدامات علیه صفحه ویکی پدیا من یکی هم به وب‌سایت «ما شارلی ابدو نیستیم» حمله سایبری کرد.

این نشان از آن است که واقعا و واقعا کسی وجود دارد که نمی‌خواهد شما کتاب «ما شارلی ابدو نیستیم» را بخوانید.

نکته اینجاست که چرا آنها انقدر از این کتاب می‌ترسند؟

ممکن است به این علت باشد که دیوید ری گریفین می‌گوید: این کتاب در بررسی‌های جنایت‌های دولتی علیه دموکراسی شکستی ایجاد کرده است. این کتاب افشای یک «عملیات فریب» بزرگ در کمتر 3 ماه بعد از آن واقعه است.

کتاب «ما شارلی ابدو نیستیم» توسط وزیر سابق دفاع کانادا و یکی از اساتید پیشرو بین‌المللی حقوق در دنیا نیز توصیه شده است. در این کتاب دیدگاه‌ها و صحبت‌های افرادی به جز آقای اسِیز (essays) که آن را توصیه کرده، دو مشاور سابق ریاست جمهوری، یک نماینده کنگره، یکی از فیلسوفان پیشرو فرانسه، برخی دیگر، همچنین رهبر کنونی ایران و برخی دیگر از افراد مهم آورده شده است.

تعجبی ندارد که آنها می‌خواهند این کتاب برود. تعجبی ندارد که آنها می‌خوهند من بروم. تعجبی ندارد که آنها تلاش می‎کنند که من و کتاب از فضای مجازی ناپدید شویم.

علت دیگر اینکه اگر کتاب «ما شارلی ابدو نیستیم» کار خود را به درستی انجام دهد می‌تواند تغییر دهنده بازی باشد. همانطوری که پروفسور جیمز تریسی گفت تغییر پارادایمی در راه است.

تعداد بسیاری از مردم مقابل این عملیات فریب و واقعیت‌های آن آگاه می‌شوند. این کتاب با قابلیت نمایش چهره واقعی شارلی ابدو و دیگر عملیات‌های فریب می‌تواند به جلورفتن مسیر تکمیل راه به ما کمک کند.

روی جلد ما شارلی ابدو نیستیم اثر محمد حسین نیرومند است

 

 

تبریز تونز

تبریز تونز

تبریز تونز

تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط