نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
هنرمندان برتر جشنواره بين المللي كاريكاتور فرهنگ معرفي می‌شوند
کد مطلب: 1000751 تعداد بازدید: 1593 تاریخ انتشار: 1394/02/04 09:21
چاپ خبر
ارسال
هنرمندان برتر جشنواره بين المللي كاريكاتور فرهنگ معرفي می‌شوند

تبریز تونز

هنرمندان برتر جشنواره بين المللي كاريكاتور فرهنگ معرفي می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: هنرمندان برتر دوازدهمین جشنواره بين المللي كاريكاتور با موضوع "فرهنگ"، در آئینی در تبریز معرفي می‌شوند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي، "علی‌اکبر صفی‌پور" اظهار داشت این آیین با حضور هنرمندان کارتونیست بیست و نهم اردیبهشت ماه جاری در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز برگزار می‌گردد.

 وی با اشاره به جايگاه هنر كاريكاتور خاطرنشان كرد: هنرمندان عرصه كاريكاتور بايد تامل بيشتري در مورد مسائل جامعه داشته باشند و با سنجيده عمل كردن واقعیت‌های جامعه را بهتر بنمايانند.

صفی‌پور گفت: خلاقیت مهمترین شاخصه‌ی هنرمندان حوزه‌ی كاريكاتور است و با تکیه بر این شاخصه مي توانند پيام هاي خود را در قالب هنر و با زبانی موثر بيان كنند و چون هنر كاريكاتور رويكردي انتقادي دارد، هنرمندان اين عرصه بايد به مسائل و مشكلات جامعه دلسوزانه‌تر بنگرند.

وی افزود: یک هنرمند کارتونیست علاوه بر رعایت شاخص‌های هنری در آثار خود،  همواره باید تفکر و اندیشه‌ی  غنی را نیز در پس زمینه‌ی کارهایش داشته باشد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: طرح‌های یک کارتونیست درواقع انعکاس زندگی ماست که با ارتباط صریح با مخاطب دارای فرمی زیبا و جدید از هنر کاریکاتور است و در عین حال به ضابطه‌ها و نمادها اشراف دارد و آن را در فضای طنز معرفی و مطرح می‌کند.

وي افزود:‌ مخاطب کاریکاتور به مفاهیم  توجه بيشتري دارد و اگر هنرمند كاريكاتوريست به پيشينه فرهنگي و اوضاع اجتماعي خود آشنا بوده و آگاهي كافي در اين زمينه داشته باشد مي تواند آثار تاثيرگذاري  را بيافريند.

صفی‌پور افزود: رشد هنر كاريكاتور در تبريز بسيار چشمگير بوده و برگزاري جشنواره هايي با كيفيت مطلوب در سطح بين المللي دليلي بر اين مدعاست.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام: کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:
ایمیل:
نظر شما:
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط