نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
استفاده از طنز و کاریکاتور در انتقال مفاهیم و ارزش های فرهنگی
کد مطلب: 1000774 تعداد بازدید: 1734 تاریخ انتشار: 1394/02/11 11:04
چاپ خبر
ارسال
استفاده از طنز و کاریکاتور در انتقال مفاهیم و ارزش های فرهنگی

تبریز تونز

تبریز تونز به نقل از شیرین طنز

استفاده از طنز و کاریکاتور در انتقال مفاهیم و ارزش های فرهنگی

نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی گفت: شخصیت هایی همچون کیومرث صابری می تواند به عنوان الگوی عملی در عرصه هنر و طنز به هنرمندان سراسر دنیا معرفی شود.

به گزارش تبریز تونز به نقل از شیرین طنز، ناصر عاشوری، نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره ملی پاتوق دانشجویی کاریکاتور «صابر» که به همت جهاددانشگاهی استان گیلان برگزار شد، با تاکید بر اهمیت جایگاه هنر در انتقال ارزش ها، اظهار کرد: برای انتقال برخی مفاهیم نیازمند ابزاری متفاوت هستیم.

وی با بیان اینکه هنر بهترین روش برای انتقال مفاهیم ظریف در عرصه فرهنگی است، افزود: استفاده از ابزار هنر در قالب های شعر، طنز و کاریکاتور یکی از راهکارهای موثر در انتقال مفاهیم و ارزش  های فرهنگی و ادبی است.

عاشوری با بیان اینکه ابزار هنر بیشترین اثربخشی را برمخاطبان خود دارد، ادامه داد: فرهنگ غنی ایران اسلامی از آنچنان ظرفیت بالایی برخوردار است که اشعار شعرای ایرانی همچون حافظ و سعدی نقل مجالس و محتوای مشاعره فرهیختگان به ویژه در کشورهای فارسی زبان را به خود اختصاص می دهد.

نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنرمندان و شعرای ایرانی مایه افتخار ما در محافل ملی و بین المللی هستند، گفت: متاسفانه در داخل کشور خلاءهایی در این زمینه به ویژه در مسایل فرهنگی احساس می کنیم، لذا شخصیت هایی همچون کیومرث صابری می تواند به عنوان الگوی عملی در عرصه هنر و طنز به هنرمندان سراسر دنیا معرفی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید از مجالس و همایش هایی که برای تجلیل و قدردانی از افراد زحمتکش و صاحب نظر در عرصه فرهنگ و هنر برگزار می شود حمایت و استقبال کنیم و سالانه شاهد حرکت های خوبی در عرصه های ملی و بین المللی باشیم.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام: کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:
ایمیل:
نظر شما:
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط