نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
پنجمین جشنواره سالانه کارتون وکاریکاتور فجر کردستان برگزار می شود
کد مطلب: 1009044 تعداد بازدید: 485 تاریخ انتشار: 1400/11/15 13:04
چاپ خبر
ارسال
24 بهمن ماه آخرین مهلت ارسال آثار

تبریز تون

پنجمین جشنواره سالانه کارتون وکاریکاتور فجر کردستان برگزار می شود

خانه کارتون وکاریکاتور حوزه هنری استان کردستان و سازمان بسیج هنرمندان استان در راستای سیاست ها و اهداف محوری خود فراخوان پنجمین جشنواره سالانه کارتون و کاریکاتور فجر کردستان را اعلام کرد

 

امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اهمیت نقش هنر در انتقال مفاهیم ارزشی گفت: این جشنواره  به منظور بهره گیری از هنر در بیان روشنگری وآسیب شناسی وچاره جویی مشکلات موجود روز در ایران و جهان هرساله با همکاری و مشارکت حوزه هنری و سازمان بسیج هنرمندان استان برگزار می شود. 

 

وی گفت: جاهلیت مدرن، حقوق بشرآمریکایی، استکبارستیزی، جهاد،مقاومت، اتحاد، سبک زندگی ایرانی اسلامی موضوعات این جشنواره در نظر گرفته شده است.

 

رئیس حوزه هنری استان کردستان ادامه داد:  ایجاد فضای مناسب رقابتی میان هنرمندان،  ایجاد انگیزه و تقدیر از هنرمندان، ارتقا فرهنگ عمومی و تغییر نگرش دراین خصوص، آشنایی مخاطبان با سیاست های سلطه طلبانه و خارج از چارچوب های بین المللی کشور آمریکا و معضلات‌ و‌ مشکلات‌ فرهنگی‌ و‌ اجتماعی ناشی‌ از نفوذ فرهنگ‌ بیگانه‌ و‌ تبلور‌ آن‌در‌ آثار هنری از اهداف این دوره از جشنواره است.

 

عباس داودنیا رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه بیت المقدس کردستان هم در رابطه با برگزاری این جشنواره در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به توانمندی های هنری کارتونیست های کشور گفت: این جشنواره در پنجمین دوره خود در تلاش است تا بتواند با زبان هنر و نقش آفرینی هنرمندان به اهداف مورد نظر خود که همانا، جاهلیت مدرن و حقوق بشر آمریکایی، استکبارستیزی و جهاد همه جانبه جبهه مقاومت و اتحاد آزادی خواهان دنیا در برابر جبهه استکباراست را به تصویر بکشد.

وی در خصوص شرایط شرکت در جشنواره نیز گفت: هر متقاضی می‌تواند حداکثر پنج اثر را در هر بخش ارسال کند.

 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه بیت المقدس کردستان خاطرنشان کرد:  ارسال آثار از طریق ایمیل به پست الکترونیکی  جشنواره به آدرس  kurdistancartoon@gmail.com که باید با فرمت jpg و رزولوشن (وضوح) dpi300 و در حجم کمتر از 4مگا بایت باشد.

 

وی تصریح کرد: ارسال (نام و نام‌خانوادگی، آدرس پستی، آدرس ایمیل، تلفن، عکس و سوابق کاری) در قالب فایل word توسط هنرمند الزامی است.

 

وی افزود: به هنرمندانی که آثارشان در کاتالوگ چاپ شود نسخه‌ای از کاتالوگ اهدا گردیده و آثار ایشان طی برگزاری نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه بیت المقدس کردستان در خصوص گاه شمار جشنواره گفت : 24 بهمن ماه آخرین مهلت ارسال آثار خواهد بود و این زمان به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

 

داودنیا ادامه داد:  چاپ نمایشگاهی تمام آثار برعهده برگزارکننده است. و ستاد برگزاری جشنواره مجازاست آثار انتخاب شده را در امور انتشاراتی، تبلیغاتی و اطلاع رسانی جشنواره مورد استفاده قراردهد.

انتشار یافته: 1 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
فرستنده: محمد حسین اکبری1400/11/16   15:22
سلام
پس تکلیف اون جشنواره حجاب و عفاف چی شد ؟
کاش برخی جشنواره های داخلی به تعهداتشون عمل کنن ... هنرمندان که چوب نیستن / انسان هستند
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام: کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:
ایمیل:
نظر شما:
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط