نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
650 اثر تا کنون در دبیرخانه جشنواره سراسری کاریکاتور مطبوعات
کد مطلب: 1000972 تعداد بازدید: 2017 تاریخ انتشار: 1394/04/11 01:12
چاپ خبر
ارسال
650 اثربه دبیرخانه جشنواره سراسری کاریکاتور مطبوعات در تبریزارسال شد

تبریز تونز

650 اثربه دبیرخانه جشنواره سراسری کاریکاتور مطبوعات در تبریزارسال شد

تبریز تونز به نقل از سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی :

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: 650 اثر از استان های مختلف به دبیرخانه نخستین جشنواره سراسری کاریکاتور مطبوعات در تبریز ارسال شد .

علی اکبر صفی پور روز چهارشنبه در نشست شورای سیاستگزاری جشنواره کاریکاتور مطبوعات ،اظهار کرد: مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره سراسری کاریکاتور مطبوعات در تبریز تا 22 تیرماه تمدید شده است .

وی افزود: این جشنواه با موضوع فرهنگ، کاریکاتور چهره، آزاد و بخش ویژه شعار سال شامل 'دولت و ملت، همدلی و همزبانی' برگزار می شود .

صفی پور با تاکید بر شعار سال اظهار کرد: ویژگی فعالیتی که در کارهای گروهی انجام می شود و همدلی وجود دارد به هیچ وجه نمی تواند در فعالیت های انفرادی وجود داشته باشد .

وی کیفیت مناسب، پخته بودن و برنامه ریزی دقیق را از جمله این ویژگی ها دانست و پیشنهاد کرد: آثار برتر این جشنواره به صورت کتاب منتشر می شود تا از فواید آموزشی آن همگان استفاده و همچنین موجب ماندگاری آن نیز شود .

وی با بیان اینکه رویکرد انتقاد منطقی کاریکاتور فرهنگ نقدپذیری را بین همگان نهادینه می کند، افزود: نشریات کاغذی و دیجیتال می توانند از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده و در جشنواره حضور فعال تری یابند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویکرد آثار تصویری مثل کاریکاتور تاثیر مناسبی را در فضای رسانه ای برجا می گذارد و در نهایت تلنگری برای توسعه بیشتر خواهد بود .

صفی پور همچنین بر ابتکاری و متفاوت بودن این جشنواره نسبت به سایر جشنواره های مطبوعاتی و هنری تاکید کرد .

وی با اشاره به اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی از مسجد گرفته تا زندگی مردم به نوعی در همه جا حضور دارد ،گفت : بر این اساس ضرورت دارد تا از کانون فرهنگی و هنری مساجد گرفته تا انجمن ها و تشکل های مختلف فرهنگی و هنری با یکدیگر تعامل مناسب و همدلی داشته باشند تا انجام کارهای فرهنگی تسهیل شده و موجب کیفی تر شدن برنامه ها شود .

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی هم در این نشست زمان برگزاری اختتامیه و معرفی نفرات برتر این جشنواره را هفدهم مرداد و همزمان با روز خبرنگار اعلام کرد .

وی افزود: فعالیت های دبیرخانه جشنواره برای دریافت آثار از یک ماه پیش آغاز شده و علاقه مندان می توانند آثار خود را تا بیست و دوم تیر ماه به نشانی اینترنتیwww.NasimeFarhangfestival@gmail.com ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی www.ea-ph.com مراجعه کنند .

چمیده فر گفت : نخستین جشنواره سراسری کاریکاتور مطبوعات کشور با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و خانه مطبوعات استان برگزار می شود .

وی اضافه کرد : معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر فعال شدن بیشتر خانه های مطبوعات کشور تاکید دارد

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام: کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:
ایمیل:
نظر شما:
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط