نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
8 نکته نقاشی با رنگ اکرلیک برای هنرمندان
کد مطلب: 1002558 تعداد بازدید: 5133 تاریخ انتشار: 1395/12/22 10:45
چاپ خبر
ارسال
8 نکته نقاشی با رنگ اکرلیک برای هنرمندان

8 نکته نقاشی با رنگ اکرلیک برای هنرمندان

اگر شما نیز بر تکنیک‌های نقاشی‌ و بطور خاص برای نقاشی با اکرلیک کار می‌کنید، پس با ما همراه باشید تا در ادامه چند نکته اساسی را بررسی کنیم و کار را سریع‌تر و بهتر پیش ببریم.

 ویژگی اکرلیک این است که زود خشک می‌شود و به همین دلیل می‌توانند مستقیم از تیوب مورد استفاده قرار بگیرند. مانند رنگ روغن؛ یا می‌تواند با کمک آب رقیق‌تر شود، مانند آبرنگ.

تنوع رنگی، انعطاف پذیری، دوام و بافت‌های مختلف این رنگ‌ها، آن را به یکی از پرطرفدارترین‌ها در میان نقاشان تبدیل کرده است.

۱. بورس‌ها

تبریز تونز

بورس‌های اکرلیک  از مواد مصنوعی و ترکیبی ساخته می‌شود. دلیل عمده این انتخاب این است که از آنها در جاهای مختلفی استفاده می‌شود. به هیمن دلیل نباید از بورس‌های رنگ روغن و آبرنگ استفاده کرد.

مهم است که بورس‌هایی با تنوع بسیار داشته باشید؛ از کوچک تا بزرگ. کم کم یاد می‌گیرید که با کدامیکی راحتتر هستید. چهار بورسی که در تصویر می‌بینید، متدوال‌ترین‌ها هستند.

تبریز تونز

بورس فیلبرت (Filbert) یک نمونه عالی برای کاربردهای متفاوت است و گوشه‌های آن ممکن است گرد یا مستطیل شکل باشد.

۲. رنگ‌ها

تبریز تونز

بهتر است برندهای مختلف از رنگ‌های اکرلیک را امتحان کنید. برخی بافت کره‌ای خوبی دارند و می‌توانند در برابر آب بسیار مقاوم باشند. برخی دیگر بافت‌های متفاوت و جذاب دیگری دارند. بدین‌ترتیب می‌توانید رنگی که برای کارتان مطلوب‌تر و دلخواه‌تر است را انتخاب کنید.

رنگ اکرلیک در واقع رنگ پلاستیکی است، بطور خیلی دقیق‌تر: رنگدانه‌های معلق در امولوسیون پلیمر. می‌توانید این امولوسیون را با مقدار زیادی آب بشکنید؛ پس وقتی آن را رقیق می‌کنید مواظب باشید!

۳. ترکیب‌کردن

تبریز تونز

ترکیب‌کردن رنگ‌ها یک فرآیند دقیق است. شناختن چرخه رنگ‌ها برای ساخت رنگ‌های خاص بسیار مفید خواهد بود. ترکیب قرمز و زرد گستره بسیاری از رنگ‌های نارنجی را برای شما بوجود می‌آورد. کمی سبز به آن اضافه کنید تا به رنگ قهوه‌ای و سایه‌های سوخته را به دست آورید.

استفاده از چاقوی پالت، یک کارد پلاستیکی، یا استفاده از یک بورس اضافی برای ساخت ترکیب رنگ‌ها بسیار کارآمد است. رنگ‌ها را با دقت ترکیب کنید و به خاطر بسپارید که برخی رنگ‌ها وقتی خشک می‌شوند کمی تیره‌تر به نظر می‌رسند.

۴. مرطوب‌کردن

تبریز تونز

رنگ‌های اکرلیک به سرعت خشک می‌شوند. یم راه برای مرطوب نگه‌داشتن آنها این است که با آبپاش به آنها رنگ بپاشیم. برای این منظور استفاده از آبپاش‌های کشاوری یا آرایشگاهی خوب است.

بسته به سطح نقاشی شما، می‌توانید رنگ اکرلیک را به قدری رقیق کنید که مانند آبرنگ به نظر برسد. این روش برای استفاده در سطح زیرین نقاشی یک ترفند خوب به شما می‌رود.

۵. بتونه‌کاری

تبریز تونز

بتونه، یک رنگ سفید است که زیر نقاشی با رنگ روغن و اکرلیک می‌زنند. پارچه روی بوم از طرفین کشیده شده است، رنگ بتونه سطح نرم‌تر و مقاوم‌تری در برابر رنگ‌هایی که در قسمت‌های مختلف بوم کوبیده می‌شوند به وجود می‌آورد.

بتونه اکرلیک کمی با بنونه‌های سنتی متفاوت است زیرا داخل آن لاستیک خام (Latex) وجود دارد. از بتونه می‌توانید حتی برای ایجاد بافتی خاص زیر رنگ‌ها، بهره بگیرید.

۶. لعاب‌کاری

تبریز تونز

لعاب‌کاری یک راه عالی برای پنهان کردن رد مداد‌ی است که برای ترسیم طرح اولیه نقاشی بکارگرفته شده. استفاده از یک ماده ژل مانند بهترین و آسان‌ترین راه برای لعاب‌کاری است. کافی‌است آن را با رنگ مورد نظر ترکیب کنید و روی خطوط بکشید تا نتیجه مطلوب به دست آید.

۷. مخلوط کردن

تبریز تونز

مخلوط کردن تکنیکی مهارتی است که برای استاد شدن در نقاشی با اکرلیک ضروری به نظر می‌رسد. ابتدا به کمک یک بورس فیلبرت یک لایه سفید رو بکشید. سپس آبی را در حالی‌که مخلوط می‌کنید اضافه کنید. ضربه‌ها‌ (استروک‌ها) را در هر دو طرف پشت و جلو و به سرعت به بالا و پایین محل وارد کنید. این کار را تا زمانی که یک گرادیان مطلوب از قسمت کمرنگ به پررنگ به دست آید ادامه دهید.

بهترین زمان و روش برای مخلوط کردن کار کردن با رنگ مرطوب است. البته با رنگ خشک و به کمک لایه‌های مختلف رنگی نیز می‌توانید این کار را انجام دهید.

۸. رنگ تر روی لایه خشک برای ایجاد بافت

تبریز تونز

بهترین زمان برای این روش وقتی است که رنگ یا سطح زیرین خشک شده باشد. سپس می‌توانید قلم‌مو را در هر رنگی که می‌خواهید بزنید و روی صفحه و رنگ قبلی بکشید.

خواهید دید که رنگ اکرلیک قابلیت کنترل بسیار خوبی دارند و رنگ همان‌جا و به همان‌صورتی که قرار می‌گیرند باقی می‌مانند.

منبع : creativebloq

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط