نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
رسانه های بدون هوش مصنوعی
کد مطلب: 1010353 تعداد بازدید: 550 تاریخ انتشار: 1402/03/12 21:29
چاپ خبر
ارسال
از اولین روزهای روزنامه‌نگاری چاپی، تصویرسازی برای روشن‌سازی و افزودن دیدگاه به داستان‌ها مورد استفاده قرار گرفته است

تبریز تون

AI-free media

رسانه های بدون هوش مصنوعی

مولی کرابپل، تصویرگر مشهور، نامه ای سرگشاده علیه هوش مصنوعی نوشت که دارد جایگزین هنرمندان، کاریکاتوریست ها و تصویرگران در رسانه ها می شود. می توانید نامه سرگشاده زیر را بخوانید و امضای خود را برای حمایت از این اعتراض اضافه کنید. جنبش کارتون با این تعهد به این کمپین می‌پیوندد که پلتفرم ما بدون هوش مصنوعی باشد. تمام محتوای جنبش کارتون توسط انسان ساخته شده و خواهد بود. تضمین.

ما همچنین از سایر رسانه ها می خواهیم که به تعهد ما بپیوندند. برای این منظور، ما لوگویی طراحی کرده‌ایم که سازمان‌های رسانه‌ای می‌توانند آن را به وب‌سایت خود اضافه کنند تا نشان دهند که فاقد هوش مصنوعی هستند. با خیال راحت این لوگو را دانلود و استفاده کنید.

از اولین روزهای روزنامه‌نگاری چاپی، تصویرسازی برای روشن‌سازی و افزودن دیدگاه به داستان‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. حتی با ظهور عکاسی در قرن نوزدهم، تصویرسازی های دستی همچنان جایگاه خود را داشتند، هم به عنوان ترکیبی از بینش هنرمند و هم معنای نویسنده. هنر تصویرگر هنوز به چیزی صحبت می‌کند که نه فقط به اخبار مرتبط است، بلکه ذاتاً انسانی درباره خود داستان است.

با ظهور فناوری هوش مصنوعی تصویر مولد، آن تلاقی تفسیری و روایی منحصر به فرد هنر و متن، نویسنده انسان و تصویرگر انسان، در خطر انقراض است.

بر اساس پیام‌های متنی، این ابزارهای مولد می‌توانند شبیه‌سازی‌های صیقلی و دقیق از آنچه قبلاً تصاویری بود که توسط دست انسان کشیده شده بود، ایجاد کنند. آنها این کار را برای چند سکه یا رایگان انجام می دهند و سریعتر از هر انسانی هستند. از آنجایی که هیچ تصویرگر انسانی نمی تواند به اندازه کافی سریع یا ارزان کار کند تا با این جایگزین های ربات رقابت کند، می دانیم که اگر این فناوری کنترل نشود، به طور اساسی عرصه روزنامه نگاری را تغییر خواهد داد. نتیجه این خواهد بود که تنها نخبگان کوچکی از هنرمندان می توانند در تجارت باقی بمانند و آثار آنها به عنوان نوعی نماد موقعیت لوکس به فروش می رسد.

مولدهای هنر هوش مصنوعی بر روی مجموعه داده‌های عظیمی آموزش دیده‌اند که حاوی میلیون‌ها میلیون تصویر دارای حق نسخه‌برداری است که بدون اطلاع خالق آن‌ها، چه برسد به جبران یا رضایت، جمع‌آوری شده‌اند. این در واقع بزرگترین سرقت هنری در تاریخ است. توسط نهادهای شرکتی به ظاهر محترم که توسط سرمایه خطرپذیر سیلیکون ولی حمایت می‌شوند، انجام شده است. دزدی در روز است

اگر فکر می‌کنید این هشداردهنده به نظر می‌رسد، در نظر بگیرید که کارهای تولید شده توسط هوش مصنوعی قبلاً برای جلد کتاب و به‌عنوان تصویر سرمقاله مورد استفاده قرار گرفته‌اند و تصویرگران را از زندگی‌شان دور می‌کند. در نتیجه هنرمندان و تصویرگران در حال حاضر شروع به شکایت از خالقان خاصی از تولیدکنندگان هنر هوش مصنوعی به دلیل نقض حق نسخه برداری کرده اند.

چرا، فراتر از تأثیر فوری بر روی هنرمندان فردی، این مهم است؟ هوش مصنوعی ادعا می کند که توانایی ایجاد هنر را دارد، اما هرگز نمی تواند این کار را به طور رضایت بخشی انجام دهد زیرا الگوریتم های آن فقط می توانند انواع مختلفی از هنر را ایجاد کنند که از قبل وجود دارد. این فقط نسخه‌های ersatz از تصاویر را ایجاد می‌کند که هیچ بینش، شوخ طبعی یا اصالتی ندارند. هنر مولد هوش مصنوعی خون‌آشام است و از نسل‌های گذشته آثار هنری لذت می‌برد، حتی اگر رگ حیات را از هنرمندان زنده می‌کشد. با گذشت زمان، این امر بصری ما را ضعیف می کند

این نیز یک انتخاب اقتصادی برای جامعه است. در حالی که قرار است شغل تصویرگران توسط هنرهای مولد هوش مصنوعی از بین برود، شرکت‌هایی که این فناوری را توسعه می‌دهند ثروت زیادی به دست می‌آورند. سیلیکون ولی از طریق سرمایه گذاری خود در هوش مصنوعی با دستمزد هنرمندانی که زندگی می کنند، شرط بندی می کند.

هوش مصنوعی هنری مولد تازه شروع شده است. اگر تصویرگرها می خواهند تصویرگر بمانند، زمان مبارزه اکنون فرا رسیده است. مولی کرابپل و مرکز تحقیق و گزارش هنری از هنرمندان، ناشران، روزنامه‌نگاران، ویراستاران و رهبران اتحادیه روزنامه‌نگاری می‌خواهند تا برای ارزش‌های انسانی در برابر استفاده از تصاویر مولد هوش مصنوعی برای جایگزینی هنر ساخته‌شده توسط انسان تعهد کنند.

انتشارات رسانه ای حقوق مالکیت معنوی را بسیار جدی می گیرد. کسب و کار آن بدون حمایت از قوانین و ارزش هایی که از چنین حقوقی حمایت می کنند وجود نخواهد داشت. اگر اتاق‌های خبر قصد مقاومت در برابر سرقت شرکتی را دارند، باید متعهد به حمایت از هنر سرمقاله ساخته شده توسط مردم باشند، نه مزارع سرور.

 

می توانید نامه سرگشاده را در اینجا امضا کنید.

 

تبریز تون

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط