نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
با کارتونیست های جهان اسلاوومیر لوکوژینسکی
کد مطلب: 1001641 تعداد بازدید: 2774 تاریخ انتشار: 1394/12/08 11:38
چاپ خبر
ارسال
با کارتونیست های جهان اسلاوومیر لوکوژینسکی

با کارتونیست های جهان اسلاوومیر لوکوژینسکی

 

اسلاوومیر لوکوژینسکی slawomir Luczynski در ۹ نوامبر ۱۹۵۳ در پابییانس لهستان متولد شد. لوکوژینسکی هنگامی که جوانتر بود فعالیتهایی سیاسی نیز داشت وبه مانند اکثر هنرمندان هم دوره خود علیه نظام کمونیست در کار انتشارات و تهیه پوستر و مقالات فعالیت سیاسی و هنری میکرد. بعدها بعنوان یک طراح گرافیک در مطبوعات لهستان فعالیتهای هنری خود را بطور مستمر ادامه داد تا آنجا که آثار کارتونی وی چنان مورد استقبال قرار گرفت که به عنوان عضو اصلی هیات مدیره انجمن کارتونیستهای لهستان  "SPAK"سالها در حال فعالیت برای کاریکاتور لهستان می باشد.

اسلاوومیر لوکوژینسکی یکی از معدود هنرمندان لهستانی است که بیش از ۱۰۰ جایزه بین المللی در کارنامه هنری خود قرار دارد، اگر چه آثار لوکوژینسکی تنها محدود به کارتون و گرافیک و پوستر و صفحه آرایی نشریات نبوده و از نوع تکنیک کار این هنرمند با ابزارهایی چون آکریلیک مشخص است که در نقاشی نیز سر رشته ایی دارد و آثار ماندگاری نیز خلق نموده است اما شهرت اصلی لوکوژینسکی بخاطر هنر کارتون می باشد.

علاوه بر کسب جوایزی از فستیوالها و جشنواره هایی از ایتالیا، بلژیک ، ژاپن ، آرژانتین ، چین ، ترکیه ، تایوان و ...جایزه معتبر اریک کوچک و اریک بزرگ که از جوایز معتبر کارتون لهستان هستند را کسب نموده است ، لوکوژینسکی در سال ۲۰۰۱ نیز به پاس خدمات شایسته اش برای هنر لهستان جایزه معتبر awarded him را نیز دریافت نمود. این هنرمند بزرگ لهستانی بیش از ۱۳۱ نمایشگاه انفرادی را در کارنامه خود دارد و بسیاری از آثار نقاشی و کارتون این هنرمند در نشریات و مجلات معتبر دنیا چاپ شده است و بی تردید بزرگترین افتخار شخصی لوکوژینسکی حضور آثار این هنرمند در موزه تاریخ هنر معاصر فرانسه می باشد.

در ارزیابی آثار کارتونی لوکوژینسکی باید به تاثیرات این هنرمند از نظام سیاسی مورد انتقاد زمان جوانی و شروع فعالیتهایش به مانند سایر هنرمندان بلوک شرق اروپا و از جمله لهستان نام برد که سالها تحت حاکمیت نظام کمونیستی تحت شدید ترین انتقادات و نارضایتی هنرمندان بود. به همین دلیل اکثر کارتونیستهای لهستانی آثار خود را با درون مایه ایی سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی عرضه میداشتند که بیانگر احوالات زمانه خود بودند.

 آثار لوکوژینسکی هم مجزا از این نوع نگرش نبود و تاثیرات خاصی از این لحاظ در آن مشاهده میشود اگر چه گاه شدت آن بطور مستقیم قابل درک نیست اما نیشخندی پشت کارتون های لوکوژینسکی همواره وجود دارد که باعث متمایز شدن آثارش از دیگر هنرمندان لهستانی میشود.

تهیه و تنظیم : امیر سهیلی



برای مشاهده عکس ها در اندازه اصلی و نمایش اسلاید، روی تصاویر کلیک کنید.
TabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تون
انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام: کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:
ایمیل:
نظر شما:
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط