نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
با کارتونیست های جهان رونالد ویلهام سیرل
کد مطلب: 1001889 تعداد بازدید: 3030 تاریخ انتشار: 1395/03/24 11:04
چاپ خبر
ارسال
با کارتونیست های جهان رونالد ویلهام سیرل

با کارتونیست های جهان رونالد ویلهام سیرل

رونالد ویلهام سیرل در مارچ ۱۹۲۰ در کمبریج انگلستان بدنیا آمد، پدرش باربر ایستگاه راه آهن بود و زندگی سختی را می گذراند، علاقه او به هنر زمانی بروز کردکه در سن ۵ سالگی طراحی را شروع کرد و در کالج هنر و فن آوری دانشگاه آنجلیا راسکین آموزش های تکمیلی خود را ادامه داد.

در سال ۱۹۳۹ در بحبوحه جنگ ژاپن برای جنگ عازم مالایا سنگاپور میشود و حتی دوران اسارتی را نیز در کشور برمه می گذراند ، چنانچه همواره از آن دوران به سختی یاد میکند اما سرانجام در سال ۱۹۴۵ با شکست ژاپن از زندان آزاد شد.

رونالد سیرل در سال ۱۹۶۱ به پاریس نقل مکان کرد و دوره حرفه ایی رونالد سیرل شکل جدی تری به خود میگیرد.اگر چه خود رونالد سیرل در جنگ و دوران اسارتش هیچ گاه دست از علایق خود بر نمیداشت و در خفا و پنهانی حدود ۳۰۰ اثر خلق کرد! آنهم بر روی کاغذهایی کاهی که بشکلی سخت آنها را میافت!

در سال ۱۹۵۱ به نشریه معتبر « پانچ» پیوست و کار تصویر سازی و کارتون آن نشریه را بر عهده گرفت. سیرل علاوه بر آن در طراحی صحنه فیلم هم دستی بر آتش داشت و در گرافیک نیز حرفهایی برای گفتن! کارتونهای سیرل علاوه بر پانج در نیویورکر ، ساندی اکسپرس و نیوزکرونیکل نیز چاپ شد ، کتاب های فراوانی از آثار وی نیز بجا مانده است

سیرل در آثار کارتون به مسایل اجتماعی توجه ویژه ایی دارد ، در آثار سیرل که با خطوط منجسم و قوی اجرا شده است حس خاصی وجود دارد که آنرا از یک اثر طنز ساده یا مطبوعاتی صرف خارج میکند و آنچه مخاطب در آن می جوید خلاقیتی است که سیرل در آثارش بدنبال بر ملا کردن لایه هایی پنهان از زندگی اجتماعی مردمان اطرافش است.

تهیه و تنظیم : امیر سهیلی



برای مشاهده عکس ها در اندازه اصلی و نمایش اسلاید، روی تصاویر کلیک کنید.
TabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تون
انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط