نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
روی دکه ی گل آقا (آشنایی با مجلات طنز گل آقا)
کد مطلب: 1002058 تعداد بازدید: 2129 تاریخ انتشار: 1395/06/10 00:46
چاپ خبر
ارسال
روی دکه ی گل آقا (آشنایی با مجلات طنز گل آقا)

روی دکه ی گل آقا (آشنایی با مجلات طنز گل آقا)

 

«کیومرث صابری فومنی» در سال ۱۳۲۱ در یکی از روستاهای شهرستان فومن در گیلان، در خانواده ‌ای مذهبی چشم به جهان گشود. وی در سال ۱۳۴۰ در کنکور رشته سیاسی دانشکده حقوق تهران قبول شد و در سال ۱۳۴۵ شعرهایش در مجله «توفیق» با امضای «گردن‌ شکسته فومنی» چاپ می ‌شد. البته اولین نوشته‌ هایش در سال‌های ۱۳۳۶ تا ۱۳۳۹ در مجله «امید ایران» به چاپ رسیده بود…

تبریز تونز

 

 

به بهانه ی سالروز تولد کیومرث صابری فومنی (گل آقا) مجلات گل آقا به شرح زیر معرفی می گردد :

 تبریز تونز

ماهنامه گل آقا ماهنامه گل‌ آقا

بنیان گذار: کیومرث صابری فومنی، صاحب امتیاز و مدیر مسئول: پوپک صابری فومنی، سردبیر: گیتی صفر زاده، دبیر بخش گلنا: ریتا اصغرپور، صفحه‌آرا: مهدخت رضاخانی

اولین شماره ماهنامه گل‌آقا در مرداد ۱۳۷۰ منتشر شد، پس از تغییراتی در شکل و محتوا از سال ۱۳۷۵، با هدف عرضه تحقیقات، نقد و آثار صاحبنظران طنز نوشتاری و ترسیمی و پس از تعطیلی هفته‌نامه با اضافه کردن بخش سیاسی گلنا به کار خود ادامه داد. این نشریه پس از انتشار ۱۹۵ شماره در نوروز ۸۷ به کار انتشار خود پایان داد.

 تبریز تونز

 

هفته‌ نامه گل‌ آقا

اولین شماره هفته‌نامه گل‌آقا در اول آبان ۱۳۶۹ منتشر شد. هفته‌نامه گل‌آقا حاوی طنز نوشتاری و ترسیمی با مضامین سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، حاصل ذوق ده‌ها طنزپرداز از سراسر کشور بود که در آبان ۸۱ ، کیومرث صابری فومنی، بدون ذکر دلیلی انتشار آن را متوقف کرد. پس از درگذشت گل‌آقا اذناب و اصحاب او هر سال، یک شماره از هفته‌نامه را به یاد او و در سالروز درگذشتش منتشر می‌کنند.

 

 تبریز تونز

سالنامه گل‌ آقا

بنیان گذار: کیومرث صابری فومنی، صاحب امتیاز و مدیرمسئول: پوپک صابری فومنی، سردبیر: ریتا اصغرپور، مدیر هنری: امیرحسین داودی، صفحه‌بندی: مهدخت رضاخانی، طراح گرافیک: ثنا حسین‌پور

از سال ۱۳۷۰ تاکنون ۱۶ جلد «سالنامه گل‌آقا» انتشار یافته است. سالنامه گل‌آقا کتابی تحقیقاتی در زمینه مسائل طنز و کاریکاتور ایران و جهان است که در پایان هر سال منتشر می‌شود.

 

 تبریز تونز

هفته‌ نامه بچه‌ ها گل‌ آقا

بنیان گذار: کیومرث صابری فومنی، صاحب امتیاز و مدیر مسئول: پوپک صابری فومنی، سردبیر: علی زراندوز، دبیر شورای هنری: امیرحسین داودی، آمایش: سمیه عبدی، صفحه‌آرایی: ثنا حسین‌پور، صفحه‌بندی: مهدخت رضاخانی

اولین هفته‌نامه طنز بچه‌های ایران در آغاز یک صفحه از هفته‌نامه گل‌آقا بود. انتشار آن از فروردین ۱۳۷۵ به شکل ویژه‌نامه آغاز شد و تا ۱۴ شماره به ضمیمه هفته‌نامه ادامه یافت. سرانجام در فروردین سال ۱۳۷۸ اولین شماره آن به صورت هفته‌نامه‌ای مستقل منتشر شد و پس از انتشار ۳۸۵ شماره انتشار آن پایان یافت.

 

 

تبریز تونز

نشریه کمیک گل‌ آقا

صاحب امتیاز و مدیرمسئول: پوپک صابری فومنی، سردبیر و مدیر هنری: امیرحسین داودی، امور فنی: آتلیه گل‌آقا، تاسیس: ۱۳۸۶

اولین مجموعه از نشریه کمیک گل‌آقا به داستان آریو، به نویسندگی گیتی صفرزاده، برگرفته از داستانهای کهن ایرانی و با طراحی مرتضی محمد اختصاص داشت که مورد توجه علاقه‌مندان کمیک قرار گرفت.

 

 تبریز تونز

دو هفته‌ نامه گل‌ آقا

بنیان گذار: کیومرث صابری فومنی، صاحب امتیاز و مدیرمسئول: پوپک صابری فومنی

اولین شماره دو هفته‌ نامه گل‌ آقا اردیبهشت ۱۳۸۷ منتشر شد. این دو هفته‌ نامه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و طنز با قطع متفاوت و نوآوری‌هایی در محتوا، قصد دارد راه تازه‌ای را در عرصه مطبوعات کشور باز کند.

 

منبع : سایت گل آقا و شیرین طنز

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها: گل آقا، فومن صابری
انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام: کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:
ایمیل:
نظر شما:
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط