نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
جوایز جشنواره هنری را نمی دهند
کد مطلب: 1002311 تعداد بازدید: 1686 تاریخ انتشار: 1395/09/23 08:34
چاپ خبر
ارسال
جوایز جشنواره هنری بیست و نه یازده با موضوع اقتصاد مقاومتی را نمی دهند

تبریز تونز

جوایز جشنواره هنری بیست و نه یازده با موضوع اقتصاد مقاومتی را نمی دهند

 

جوایز جشنواره هنری بیست و نه یازده با موضوع اقتصاد مقاومتی بعد از ۹ ماه هنوز داده نشده است.

 

دی ماه سال ۹۴ جشنواره هنری به نام ۲۹۱۱ (بیست و نه یازده) با موضوع اقتصاد مقاومتی توسط اندیشکده مدیریت راهبردی میثاق ذیل کنگره ملی اقتصاد مقاومتی برگزار شد که افرادی همچون رضا مقصودی، احمد ضابطی‌جهرمی، علی ژکان و رضا مقصودی داوری بخش‌های آن را برعهده داشتند اما جوایز آن تا امروز پرداخت نشده است.

 

رضا مقصودی درباره این جشنواره گفت: تقریباً از دی ماه سال گذشته (۹۴) افرادی به نام برگزارکنندگان جشنواره بیست و نه، یازده با موضوع اقتصاد مقاومتی با تعدادی از هنرمندان و فعالان عرصه هنر (سینما عکاسی و کاریکاتور) تماس می‌گیرند و از آنها دعوت به عمل می‌آورند تا داوری در این جشنواره را به عهده بگیرند.

 

وی که به نمایندگی از دبیران بخش‌های مختلف گفتگو می‌کرد؛ افزود: فراخوان داده می‌شود و هنرمندان جوان و پرشور با هزار امید و آرزو و به اعتبار داورانی که می‌شناسند و به آنها ارادت دارند؛ آثار خود را به دبیرخانه جشنواره بیست و نه یازده ارسال می‌کنند. داوران باتوجه با این شور و شوق به بررسی تک‌تک آثار می‌پردازند. مسئولانه و دقیق ساعت‌ها وقت برای دقت در کاری که به آنها محول شده هزینه می‌شود.

 تبریز تونز

وی ادامه داد: برگزارکنندگان این جشنواره در اسفند ماه همان سال مراسمی برپا می‌کنند و برندگان هر بخش را روی سن می‌برند و معرفی می‌کنند. بهره‌برداری خبری از این مجموعه به خوبی انجام می‌پذیرد اما از اهدای جوایز به برگزیدگان خبری نمی‌شود.

 

مقصودی افزود: پیگیری‌های بسیار زیاد برندگان و داوران نیز هیچ حاصلی ندارد. قول روزها و هفته‌های آینده هیچکدام عملی نمی‌شود. هنرمندانی که آثار آنها را در جشن یا به قول خودشان کنگره اقتصاد مقاومتی به نمایش گذاشته‌اند؛ به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسند. برندگان در انتظار دریافت جوایز خود بی‌پاسخ، پشت درهای بسته دبیرخانه می‌مانند. هرچند فقط جوایز تعدادی از برندگان تهرانی اهدا شده است.

 

وی با اشاره به اینکه برندگان امروز دست به دامن داوران و دبیران هر بخش شده‌اند، گفت: داوران هم که همگی از معتبرترین افراد صنف خود هستند با بی‌توجهی و وعده‌های بی‌اساس مواجه شده و از سر، بازمی‌شوند. و حتی حق الزحمه این اساتید نیز پرداخت نشده است.در آخرین برخوردی که همین روزها با یکی از برندگان شده، کار را به اهانت و پرخاش رسانده‌اند و از او خواسته‌اند دیگر به دبیرخانه مراجعه نکند.

 

مقصودی افزود: بیش از نه ماه از اولین روزهای دعوت عام به جشنواره اقتصاد مقاومتی می‌گذرد و هیچکس پاسخگو نیست. اکنون سؤال اینجاست، باتوجه به اهداف اولیه ذکر شده در فراخوان جشنواره "آسیب شناسی و بیان هنرمندانه عوامل بازدارنده در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی-تبدیل گفتمان اقتصاد مقاومتی به گفتمانی غالب، مردمی و مطالبه‌گر-نگاه هنرمندانه به مقوله اقتصاد مقاومتی در جهت الگوسازی و ایجاد فرهنگ عمومی"، آیا این اهداف محقق شده است؟ هزینه برگزاری این جشن سر از کجا درآورده؟ اگر بودجه‌ای برای برگزاری این جشنواره نداشته‌اند چرا آن را برگزار کرده‌اند؟

 

وی ادامه داد: چه کسانی پاسخگوی بهره‌برداری و سودجویی و اهانت به هنرمندان این مرز و بوم هستند؟ چه کسانی مسئول آسیب‌رسانی به شخصیت، روان و منش جوانان و هنرمندان این کشور هستند؟ چه کسانی مسئول ایجاد بی‌اعتمادی و دلسردی هنرمندان متعهد نسبت به سیاست‌های کلان نظام اسلامی هستند و این خسران آیا به سادگی قابل جبران است؟ سازمان‌ها و نهادهایی که نشان‌ها و عناوین ریز و درشت‌شان در پای پوستر جشنواره حک شده بود و مسئولان‌شان روی سن با هنرمندان منتخب عکس یادگاری می‌گرفتند، الان کجا هستند؟

منبع : سایت هنر مقاومت

 

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط