نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
داوری نهایی جشنواره «ایران ساخت» انجام شد
کد مطلب: 1002336 تعداد بازدید: 1547 تاریخ انتشار: 1395/10/04 05:53
چاپ خبر
ارسال
داوری نهایی بخش کاریکاتور جشنواره «ایران ساخت» انجام شد.

تبریز تونز

داوری نهایی بخش کاریکاتور جشنواره «ایران ساخت» انجام شد.

 

در داوری‌ نهایی انجام شده در بخش کاریکاتور جشنواره «ایران ساخت» هیات داوران سه طرح را به عنوان برگزیده و سه طرح را قابل تقدیر در این بخش انتخاب کردند.

 

​به گزارش تبریز تونز به نقل از سایت هنر مقاومت به نقل از ستاد خبری جشنواره «ایران ساخت»، نشست داوری طرح های بخش کاریکاتور جشنواره ملی ایران ساخت برگزار شد و سه طرح به عنوان طرح های برگزیده این بخش انتخاب شدند. در مجموع ۳۲۶ اثر به این بخش ارسال شد که در ارزیابی های مرحله نخست ۱۲۸ اثر به داوری نهایی راه یافتند و هیات داوران متشکل از کامبیز درم بخش، ابوالفضل محترمی و محسن نوری نجفی در مرحله نهایی داوری ۳ طرح را به عنوان برگزیده و ۳ طرح را قابل تقدیر در این بخش دانستند همچنین ۹۷ اثر به نمایشگاه راه پیدا کردند .

پرویز کرمی دبیر کل جشنواره ایران ساخت در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر حرکت اقتصادی کشور از اقتصاد منبع محور به سمت انجام فعالیت های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان است اظهار کرد: اگر تا دیروز محصولات ایرانی به صورت خام فروشی و بدون ارزش افزوده و بهره گیری از فناوری به فروش می رسیدند امروز با تلفیق علم، فناوری و نوآوری در ارائه محصولات شاهد اتفاقات جدیدی هستیم به گونه ای که در بیشتر کالاها ومحصولات ایرانی نوآوری های جدید هستیم و ارزش افزوده از علم و فناوری در این محصولات افزایش پیدا کرده است.

کرمی ادامه داد: بنابراین برای حرکتی رو به رشد در این مسسیر نیازمند پیوند حوزه علمی با فرهنگ و هنر هستیم تا محصول ایرانی در هر جای دنیا ارائه شد از مشخصه های اصلی آن معرف فرهنگ و تمدن ایرانی بودن باشد و صدور کالا صدور فرهنگ ایرانی را در پی داشته باشد . برگزاری جشنواره ایران ساخت توسط معاونت علمی نیز در راستای تولید محتوا در حمایت از کالای ایرانی است تا آغازگر نهضتی در این مسیر باشد.

دبیر کل جشنواره «ایران ساخت» همچنین بیان کرد: امسال شاهد برگزاری نخستین دوره این جشنواره هستیم و احتمالاً نقایصی وجود دارد و البته در پی رفع آن هستیم و زمان نیاز است تا فعالان علمی و عرصه هنر و در نهایت عموم جامعه با این رویداد آشنا شوند. البته در این مسیر همه باید به محصول دانش بنیان ایرانی ارزش دهیم.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه این جشنواره می تواند منشایی برای ارتباط و تعامل بیشتر حوزه فناوری با کاریکاتور و سایر هنرها باشد گفت: هنر کاریکاتور زبانی اثرگذار است و با استفاده از زبان تصویری کارتون که برای عموم قابل فهم بوده و همچنین با بهره گیری از توانمندی هنرمندان بنام این عرصه اهداف این جشنواره را دنبال کنیم.

همچنین مسعود شجاعی طباطبایی دبیر تخصصی بخش کاریکاتور جشنواره ایران ساخت کیفیت آثار ارسالی به این بخش از جشنواره را دارای سطح بالایی دانست و گفت: در بخش کارتون تقریبا می توان گفت بیشتر هنرمندان حرفه ای آثاری خود را برای شرکت در جشنواره ارسال کردند هنرمندانی که بعضی از آنها دارای بیش از ۵۰ جایزه بین المللی هستند.

در ادامه این مراسم قبل از شروع داوری بخش کاریکاتور، احکام اعضاء هیئت داورن از سوی دبیر کل جشنواره ملی ایران ساخت به اساتید کامبیز درم بخش، ابوالفضل محترمی و محسن نوری نجفی به عنوان داوران این بخش اعطاء شد.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از ۱۶ تا ۱۸ دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.

تبریز تونز

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط