نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
افتتاح نمایشگاه آثار هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور «نفوذ» در بیرجند
کد مطلب: 1002347 تعداد بازدید: 1478 تاریخ انتشار: 1395/10/07 03:46
چاپ خبر
ارسال
افتتاح نمایشگاه آثار برگزیده هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور «نفوذ» در بیرجند

تبریز تونز

افتتاح نمایشگاه آثار برگزیده هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور «نفوذ» در بیرجند

 

به گزارش تبریز تونز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در مراسم افتتاح آثار برگزیده هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور نفوذ به‌ مناسبت سالروز حماسه ۹ دی در طبقه فوقانی سینما بهمن اظهار داشت: نمایشگاه نفوذ، با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ فرهنگی و مباحث عمده نفوذ در داخل کشور راه‌اندازی شد.

مجید کریمیان افزود: ۳۵ اثر از آثار هنرمندان مطرح کشوری در این نمایشگاه برای بازدید علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شده که توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان جنوبی برگزار شده است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: این آثار دارای کیفیت ملی هستند و به زیبایی مباحث مختلف نفوذ را با زبان کاریکاتور به تصویر کشیده‌اند و چون کاریکاتور زبان هنری است که عموم مردم با آن به خوبی ارتباط برقرار می‌کنند این آثار هم از ارتباط‌پذیری بالایی برخوردارند.

کریمیان افزود: این آثار در مراکز مذهبی و مساجد هم قابل نمایش است تا علاقه‌مندان بیشتری در سراسر استان بتوانند از آن‌ها بازدید کنند، این نمایشگاه از ساعت ۹ تا ۱۲ از امروز تا ۹ دی دایر است.

وی اظهار داشت: این نمایشگاه به مناسبت سالروز حماسه ۹ دی که مشت محکمی توسط مردم انقلابی ایران بر دهان سران فتنه سال ۸۸ در آن روز کوبیده شد، برگزار شده است.

کریمیان تصریح کرد: حماسه نهم دی ماه باعث شد که فتنه‌گری‌های برخی افراد ضدانقلابی و شرور داخل کشور خاتمه پیدا کند و این نمایشگاه در تجلیل از حماسه به یاد‌ماندنی نهم دی ماه است.

وی افزود: پروژه نفوذ منتهی به یک مورد خاص نیست و ممکن است در تمام زمینه‌ها اتفاق بیافتد، هر کدام از آثار این نمایشگاه در حقیقت بیان یک جنس خاص از نفوذ به شکل طنز و کاریکاتور بوده و تجربه هنری ما نشان داده است که کارهایی که به‌صورت غیرمستقیم با فعالیت‌های هنری تولید و سپس توزیع می‌شود، بیشترین انعکاس را در مخاطبین دارد حتی روی افرادی که به افکار ما اعتقادی ندارند نیز تأثیر می‌گذارد.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط