نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
علیزاده : ارتباط بین جشنواره فجر و فرهنگ و روح فجر قطع شده است
کد مطلب: 1002389 تعداد بازدید: 1299 تاریخ انتشار: 1395/10/21 02:15
چاپ خبر
ارسال
علیزاده : ارتباط بین جشنواره فجر و فرهنگ و روح فجر قطع شده است

تبریز تونز

علیزاده : ارتباط بین جشنواره فجر و فرهنگ و روح فجر قطع شده است

یک کاریکاتوریست معتقد است، باید یک بخش جنبی در جشنواره تجسمی فجر به معرفی و نمایش آثار کاریکاتوریست‌های دوران انقلاب اختصاص داده شود.

 

به گزارش تبریز تونز به نقل از شیرین طنز، جواد علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که مسؤولان فعلی حوزه تجسمی، شناختی از کاریکاتورهای دوران انقلاب و تاثیرگذاری آن‌ها ندارند، اظهار کرد: من ۲۶ سال است که در زمینه طنز و کاریکاتور کار می‌کنم و جزو بازماندگان کاریکاتوریست‌هایی هستم که در زمان انقلاب در مطبوعات فعال بودند. متاسفانه مسؤولان فعلی حوزه تجسمی، شناختی از کاریکاتوریست‌های زمان انقلاب و جنگ ندارند.

 

او ادامه داد: توجه به کاریکاتوریست‌های آن دوره فقط محدود به این می‌شود که هر سال در فجر، یادی از کاریکاتورهای زمان انقلاب می‌شود. برای این‌که نسل فعلی و مسؤولان ما که اطلاعات چندانی در زمینه کاریکاتورهای آن دوران ندارند بتوانند اطلاعاتی در این زمینه به‌دست آورند باید یک بخش جنبی به جشنواره هنرهای تجسمی فجر با هدف نمایش و معرفی کاریکاتور و کاریکاتوریست‌های زمان انقلاب اختصاص داده شود.

 

علیزاده افزود: این کار باعث می‌شود جوان‌ها با پیشینه فعالیت در زمینه کاریکاتور مطبوعاتی و ژورنالیستی و کاریکاتوریست‌های آن دوره که قدرت تحلیلی سیاسی داشتند، آشنا شوند.

 

این کاریکاتوریست همچنین اظهار کرد: بیشتر انتقاد من به مسؤولان حوزه تجسمی است، نه شورای هنری جشنواره. جشنواره‌ای که عنوان «فجر» را یدک می کشد باید حتما روح فجر در آن جریان داشته باشد و آثار هنرمندان دوران انقلاب که خیلی از آن‌ها اکنون در قید حیات نیستند، در آن به‌نمایش گذاشته شود.

 

علیزاده همچنین گفت: متأسفانه اکنون ارتباط بین جشنواره فجر و فرهنگ و روح فجر قطع شده است و ما هیچ برنامه‌ای در جشنواره تجسمی نداریم که به معرفی آن جریان بپردازد.

 

به گزارش ایسنا، نهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ۳ تا ۳۰ بهمن‌ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط