نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
نتایج پنجمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری وقف در سنندج
کد مطلب: 1002854 تعداد بازدید: 1479 تاریخ انتشار: 1396/06/28 11:09
چاپ خبر
ارسال
نتایج پنجمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری وقف در سنندج

 

تبریز تونز

نتایج پنجمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری وقف در سنندج
پنجمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری وقف در سنندج با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش تبریز تونز به نقل از خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمد محرابی پیش‌از ظهر امروز در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری «وقف چشمه همیشه جاری» که در کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از رسالت‌های ذاتی سازمان وقف ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ وقف در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه وقف سنتی است که بُعد جهانی دارد، گفت: وقف مفهوم متعال انسانی بوده و در دین مبین اسلام مزین شده و همه اقشار نسبت به وقف وظیفه داشته و می‌توانند اثرگذار باشند.

دبیر اجرایی ستاد کشوری پنجمین جشنواره سراسری وقف تصریح کرد: پایگاه‌های دینی همچون مساجد و بیمارستان‌های موقوفه در تمام کشور می‌درخشد و در واقع همه افراد وام‌دار حوزه وقف هستیم و باید از ابزارها، ظرفیت و پتانسیل‌های موجود همانند حوزه هنر برای نهادینه‌کردن وقف استفاده کنیم.

وی گفت: در پنجمین جشنواره وقف، مدیریت اجرایی هر بخش از جشنواره به یکی از استان‌های کشور تعلق گرفته است.

محرابی افزود: مدیریت اجرایی هنرهای تجسمی، حوزه‌های نقاشی، تصویرسازی و کاریکاتور جشنواره سراسری وقف به استان فرهنگی کردستان تعلق گرفته است.
به گزارش تبریز تونز به نقل از خبرنگار ایرنا، در آیین اختتامیه این جشنواره و براساس رای هیات داوران جشنواره در رشته کاریکاتور آثار زهرا مقدم از زنجان، روژینا فتانت و صدف گلشنی هر2 از کردستان به عنوان آثار برتر و برگزیده معرفی شد.
همچنین در بخش تصویرسازی نیز ندا تنهایی مقدم از آذربایجان شرقی مقام اول و لاله مقدم از زنجان مقام دوم را کسب کردند و زهره محمدی معین از اصفهان و محمد مهدی غفاری از کردستان شایسته تقدیر شناخته شدند.
براساس رای هیات داوران جشنواره در بخش نقاشی نیز زهرا ملکی و فائزه فاتحی هر دو از کردستان به تریتب مقام های اول و سوم را به خود اختصاص دادند.
در بخش کاریکاتور نیز مهناز یزدانی از اصفهان مقام اول، سامان احمدی از کرمانشاه مقام دوم و محمود نظری از همدان مقام سوم را از آن خود کردند.
همچنین در این بخش علی رادپور از آذربایجان شرقی، حمید صوفی از لرستان، مهدی عزیزی از اراک، محمد برخورداری از ایلام و عباس ناصری از خراسان شمالی شایسته تقدیر شناخته شدند.
به گزارش ایرنا، استان کردستان میزبان پنجمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری در سه بخش تصویرسازی، نقاشی و کاریکاتورو همچنین هنرهای تجسمی در بخش بین الملل بود.
بیش از 850 اثر از 27 استان کشور و 44 کشور خارجی به دبیرخانه پنجمین جشنواره سراسری' وقف چشمه همیشه جاری' در استان ارسال شد.
در این آیین همچنین از کتاب وقف چشمه همیشه جاری رونمایی شد، نمایشگاه نقاشی کودکان با موضوع وقف برپا شد و داوران بخش های مختلف جشنواره نیز تجلیل شدند

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از برگزیدگان حوزه‌های نقاشی، تصویرسازی و کاریکاتور تجلیل به‌ عمل آمد.

داوری بخش بزرگسال و بین الملل این جشنواره را آقایان محمد سامان صولی،ناصر مقدم و رضا احمدیاری بر عهده داشتندو بخش نوجوان را نیز آقایان امیر سهیلی ،سامان جعفری و محمد رضا حقشناس داوری کردند. همچنین انتخاب اولیه آثار بر عهده آقایان اردشیر صادق وزیری،کاوه رضا قلی ،امیر سهیلی،محمد رضا حقشناس و سامان جعفری بود

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام: کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:
ایمیل:
نظر شما:
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط