نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
مصاحبه اختصاصی تبریز تونز با شهرام رضایی
کد مطلب: 1003016 تعداد بازدید: 2629 تاریخ انتشار: 1396/10/04 00:13
چاپ خبر
ارسال
مصاحبه اختصاصی تبریز تونز با شهرام رضایی

تبریز تونز

بهانه ای شد تا باجناب آقای شهرام رضایی که جایزه دوم 34مین جشنواره بین المللی کارتون آیدین دوغان ترکیه (معروف به اسکار کاریکاتور) را کسب نموده اند یک گفتگوی دوستانه کوتاه داشته باشیم

تبریز تونز : آقای رضایی نظرتون راجع به کیفیت برگزاری جشنواره آیدین دوغان چیه ؟

شهرام رضایی: خوب آیدین دوغان امسال 34 مین دوره خودش رو برگزار می کرد و مسلما تجربه جشنواره نسبت به سال قبل بیشتر می شود و برای بهتر شدن نهایت تلاششون رو می کنند . یک نکته در این جشنواره اینکه هنوز اختتامیه این جشنواره رو تمام نکرده بودند ، با اهل فن و اساتید در مورد جشنواره بعدی که 35 مین دوره خواهد بود بصورت ویژه برنامه ریزی می کردند و می خواهند متفاوت تر اجرا بکنند .

 

تبریز تونز : با توجه به کسب مقام های متعدد بین المللی از طرف شما ،به نظر شما دوستان کارتونیست ایرانی چه معیار های رو برای برنده شدن و کسب عنوان در جشنواره های بین المللی باید مد نظر داشته باشند؟

شهرام رضایی:  من توصیه ام در وهله اول تقویت طراحی است  مسلما اگر کاریکاتوریستی، طراح خوبی باشد سوژه ای را که در ذهن داشته باشد بهتر می تواند اجرا نماید و در کنار این ،بنده برای برنده شدن نگاه متفاوت و یا دیدن از زاویه متفاوت را به دوستان توصیه می کنم و به جای نگاه به کار دیگران و تغییر کار دیگران و از روی کار دیگران یه کاری ساختن را اصلا توصیه نمی کنم  .

 

تبریز تونز : در مقایسه کیفیت جشنواره های داخلی بیشتر هست یا خارجی ؟ از چه نظر ؟

شهرام رضایی: بستگی دارد که کدام جشنواره رو با کدام جشنواره دیگر مقایسه کنیم . بنظر بنده دوسالانه کاریکاتور تهران دست کمی از جشنواره آیدین دوغان ندارد به شرطی که حمایت هاادامه داشته باشد . شاید تنها تفاوت اینها در دعوت از برندگان به همراه خانواده شان به مدت یک هفته اقامت در کشور میزبان و سفر توریستی باشد . همچنین جشنواره سالانه تبریز از جشنواره های خوب مسابقات کاریکاتور دنیاست .   

 

تبریز تونز : از برنامه های خودتون و کارتونیست های اردبیلی برای آینده بگویید؟

شهرام رضایی: بنده از حدود یکسال پیش حدودا ، تمرکزم روی نقاشی با اکریلیک هست و در کنار این چند تا جشنواره خوب کاریکاتور هم شرکت کردم که الحمد الله نتیجه برای بنده خیلی رضایت بخش بوده است و در کنار این ، چاپ مجموعه آثارم رو دارم که در دست اقدام هست و برنامه بعدی راه اندازی دوباره خانه کاریکاتور اردبیل از طرف حوزه هنری اردبیل و با حمایت های حوزه هنری تهران خواهد بود و البته کاریکاتوریست های اردبیلی نیز برای موفقیت هایشان هم نهایت تلاش را می کنند .

حضور در داوری جشنواره آیدین دوغان ترکیه در یکسال گذشته از طرف خانم یلدا هاشمی نژاد و حضور در داوری جشنواره زیتون قبرس امسال از طرف خانم شیرین قلی پور و حضور دو تن از کاریکاتوریست های اردبیلی به نام خانم نرگس جوان مجیدی و آقای بیگ زاده به عنوان برنده در کشور قبرس و کسب دیپلم افتخار باز از طرف خانم ساناز یحیوی و آقایان باقر باثق و سهراب خیری از کشور قبرس ، برگزیده شدن خانم هاشمی نژاد در چندین جشنواره بین المللی خارجی از موفقیت های کاریکاتوریست های اردبیلی است .  

 از برنامه های دیگر  کاریکاتوریست های اردبیلی برگزاری نمایشگاه انفرادی کاریکاتور از دراکو درلکویچ از مونتنگرو در اردبیل می باشد . 

 

تبریز تونز : به عنوان سخن آخر چه پیشنهادات و یا انتقادات برای هنر کارتون و کاریکاتور کشور دارید ؟

شهرام رضایی: به جای انتقاد از هم برای موفقیت هامون با هم بیاندیشیم و با هم قدم برداریم . و یه توصیه مهم اینکه دور جشنواره های که به درد نخور هستن خط بکشیم که معمولا جوایز آنها به یه کاغذ پاره ختم میشه .

 

  

تبریز تونز

مراسم استقبال از هنرمند اردبیلی؛ شهرام رضایی

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط