نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
مروری بر آثار و دوران ویکتور هوگو در قالب کاریکاتور
کد مطلب: 1003296 تعداد بازدید: 930 تاریخ انتشار: 1397/03/23 11:00
چاپ خبر
ارسال
خانه ویکتور هوگو در پاریس میزبان نمایشگاهی از تصاویری از این نویسنده برجسته در قالب کاریکاتور خواهد بود

تبریز تونز

مروری بر آثار و دوران ویکتور هوگو در قالب کاریکاتور

 

خانه ویکتور هوگو در پاریس میزبان نمایشگاهی از تصاویری از این نویسنده برجسته در قالب کاریکاتور خواهد بود.

 

به گزارش تبریز تونز به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از فیگارو، خانه ویکتور هوگو از ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۸ برای نخستین بار نمایشگاهی از تصاویر ویکتورهوگو را در قالب کاریکاتور ارایه می‌کند.

 

شهرت ویکتور هوگو و دیدگاه‌های سیاسی‌اش او را به موضوع محبوبی برای کارتونیست‌ها بدل کرده و بارها و بارها اتودها و طرح‌های کاریکاتوری از وی کشیده شده است. شماری از این طرح‌ها از آثار کارتونیست‌های مشهور زمان خود و حال حاضر هستند. در میان این طراحان می‌توان به امضای چهره‌هایی چون دومیه، دوری، شام، ژیل، لوپتی و ... در پای این تصاویر برخورد.

 

به همین منظور خانه ویکتور هوگو منتخبی از بیش از ۱۵۰ کاریکاتور را که از میان بیش از ۲۰۰ اثر انتخاب شده‌اند، در معرض دید دوستداران این نویسنده قرار می‌دهد. این نمایشگاه در پنج بخش ارایه می‌شود و از سال ۱۸۳۰ تا مراسم خاکسپاری وی در سال ۱۸۸۵ را دربرمی‌گیرد.

 

در خلال این کاریکاتورها می‌توان مروری بر آثار این نویسنده بزرگ کرد و با دیدگاه‌های سیاسی وی آشنا شد. این سفر در عین حال سفری در تاریخ سیاسی و اجتماعی فرانسه نیز خواهد بود. در عین حال فرصتی برای ادای احترام به کاریکاتوریست‌ها و روزنامه‌نگارانی فراهم می‌آید که با آثار خود این چهره مشهور ادبیات فرانسه را هرگز از یاد نبرده‌اند.

 

تصویر ویکتور هوگو در تبعید، دیدگاه‌های سیاسی هوگو، ممنوع  شدن نام وی، و بازگشت وی از تبعید از جمله بخش‌های این نمایشگاه هستند.

 

ویکتور ماری هوگو (۲۶ فوریه ۱۸۰۲- ۲۲ می ۱۸۸۵) شاعر، داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس پیرو سبک رومانتیسم فرانسوی بود. او به عنوان یکی از بهترین نویسندگان فرانسوی شهرت جهانی دارد. آثار وی به بسیاری از اندیشه‌های سیاسی و هنری رایج در زمان خویش اشاره کرده و بازگوکننده تاریخ معاصر فرانسه است. از برجسته‌ترین آثار او «بینوایان»، «گوژپشت نتردام» و «مردی که می‌خندد» است. در فرانسه بیشتر وی را برای مجموعه اشعارش می‌شناسند.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط