نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
کاریکاتور چهل نفر از چهره ها در پنجمین جشنواره هنر مقاومت
کد مطلب: 1003369 تعداد بازدید: 1216 تاریخ انتشار: 1397/05/04 14:36
چاپ خبر
ارسال
کاریکاتور چهل نفر از چهره های خبیث معاصر در پنجمین جشنواره هنر مقاومت

تبریز تونز

کاریکاتور چهل نفر از چهره های خبیث معاصر در پنجمین جشنواره هنر مقاومت

 

دبیرکل پنجمین جشنواره هنر مقاومت، بیانات مقام معظم رهبری و دغدغه های مردم را اساس انتخاب موضوعات جشنواره هنر مقاومت عنوان کرد و افزود: در این دوره از جشنواره برای اولین بار با توجه به نیازهای امروز جامعه، موضوعات متفاوتی برای هر ۱۰ بخش جشنواره برگزیدیم.

 

به گزارش تبریز تونز به نقل از  شیرین طنز، به نقل از خبرنگار فرهنگی ایرنا، مسعود نجابتی روز دوشنبه در نشست خبری هنر مقاومت گفت: در سالهای گذشته جشنواره با یک موضوع به نام «مقاومت» برگزار می شد در حالی که امسال مصادیق مقاومت، موضوع و محور جشنواره قرار گرفته است.

وی افزود: برای هر رشته، یک موضوع با زیرمجموعه های مختلف انتخاب کردیم که به عنوان مثال در بخش کاریکاتور، موضوع اشرافی گری و زیرمجموعه های رانت، اختلاس، ژن برتر و فیش های نجومی در نظر گرفته شد.

نجابتی افزود: مهمترین رویکرد امسال جشنواره، مردمی بودن آن است و هماهنگی های لازم برای نمایش آثار هنرمندان در مساجد و سطح شهر با مراکز و نهاد های مختلف انجام شده است تا بتوانیم در سراسر کشور مردم را درگیر هنر مقاومت کنیم.

وی بیانات مقام معظم رهبری را در تولید محتوای موضوعات، مبنا و اساس جشنواره هنر مقاومت تعریف کرد و افزود: یک تیم متخصص از حوزه و دانشگاه موضوعات را از دغدغه های رهبری و معضلات و مشکلات اجتماعی مردم استخراج کرد.

دبیرکل پنجمین جشنواره هنر مقاومت از حذف بخش بین الملل جشنواره هنر مقاومت خبر داد و افزود: ماموریت جدید جشنواره هنر مقاومت با محوریت نمایش آثار با محوریت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و همچنین قوانینی که سازمان بسیج مستضعفین را موظف به هزینه بودجه در داخل کشور کرده است سبب شد بخش بین الملل از جشنواره حذف شود.

وی مشکلات اقتصادی در تامین جوایز را از دیگر علل حذف بخش بین الملل عنوان کرد و گفت: تغییر قیمت دلار در تجربه برگزاری پایان یک داعش مشکلات عمده ای برای ما به وجود آورد ولی تلاش کردیم در بخش کارگاه ها از حضور افراد خارجی که در بخش مقاومت فعال هستند بهره ببریم.

 

دبیر اجرایی و بخش کارتون و کاریکاتور پنجمین جشنواره هنر مقاومت نیز در این نشست با تشریح زیرموضوع های بخش کارتون در جشنواره گفت: در این دوره موضوع اشرافی گری که از دغدغه های مهم در زندگی روزمره مردم است برای بخش کارتون انتخاب شد و از پتانسیل زبان طنز که برندگی و ملاحت آن سبب می شود گویایی را مضاعف کند بهره خواهیم برد.

سید مسعود شجاعی طباطبایی افزود: همزمانی این جشنواره با چهلمین سال پیروزی انقلاب موجب شد نگاه اصلی جشنواره معطوف به رویش های هنری انقلاب باشد، که در سالهای بعد از انقلاب شاهد حضور پر رنگ آنها در عرصه های فرهنگی و هنری ایران بودیم.

وی با اشاره به توانمندی جوانان ایرانی در سراسر کشور گفت: در کارتون و کاریکاتور به خود می بالیم و می توان به جرات گفت در سطح بین الملل، حرف اول را می زنیم.

شجاعی طباطبایی افزود: در دوره های گذشته، جشنواره نمایشگاه محور بوده است ولی در این دوره به دنبال محصول محوری هستیم و اینکه پیام آثار به سطوح جامعه برسد.

وی در آخر افزود: چهل نفر از چهره های خبیث معاصر مانند شاه، نخست وزیران و همچنین مسعود و مریم رجوی و کسانی که باعث اتفاق های بسیار تلخی در تاریخ شدند در قالب کاریکاتور به نمایش گذاشته می شوند تا رسانه های معاند تلاش نکنند در افکار عمومی جایگاه شهید و جلاد را عوض کنند.

پنجمین جشنواره هنر مقاومت توسط گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح در ۱۰ بخش «پوستر و تبلیغات شهری»، «کارتون و کاریکاتور»، «تصویرسازی»، «طراحی صنعتی»، «پرچم و کتیبه»، «تایپوگرافی»، «گرافیک متحرک»، «نقاشی دیجیتال»، «عکس» و بخش ویژه «علمی ـ پژوهشی» دی ماه امسال در تهران برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی این دوره به عهده «سید مسعود شجاعی طباطبایی» است و «حسن روح الامین» به عنوان دبیر بخش نقاشی دیجیتال، «محمدرضا دوست محمدی» دبیر بخش تصویرسازی ، «سیدمهدی حسینی» دبیر بخش تایپوگرافی، «عباس صانعی» دبیر بخش گرافیک متحرک، «علی حیاتی» دبیر بخش پرچم و کتیبه، «حسن قائدی» دبیر بخش عکس، «حامد مغروری» دبیر بخش تبلیغات شهری، «سید مسعود شجاعی طباطبایی» دبیر بخش کارتون و کاریکاتور، «احمد عابدینی» دبیر بخش طراحی صنعتی و «احمد رضا دالوند» دبیر بخش ویژه علمی – پژوهشی معرفی شدند.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام: کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:
ایمیل:
نظر شما:
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط