نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
علیزاده: مسئولان باید قدردان هنرمندان کارتون و کاریکاتور باشند
کد مطلب: 1003385 تعداد بازدید: 998 تاریخ انتشار: 1397/05/08 14:36
چاپ خبر
ارسال
جواد علیزاده: مسئولان باید قدردان هنرمندان کارتون و کاریکاتور باشند

تبریز تونز

 

جواد علیزاده: مسئولان باید قدردان هنرمندان کارتون و کاریکاتور باشند

 

هنرمند برجسته کارتون و کاریکاتور کشور گفت: کاریکاتوریست‌ها جامعه را آسیب‌شناسی می‌کنند؛ ازاین‌رو مسئولان باید قدردان این هنرمندان باشند که با آسیب‌شناسی جامعه، آن‌ها را در شناخت نیازها و دردهای اجتماع یاری می‌کنند.

 

به گزارش تبریز تونز به نقل از  روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، جواد علیزاده، کارتونیست و کاریکاتوریست برجسته کشور، با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی با موضوع «روزی حلال»، اظهار کرد: کاریکاتور، هنر انتقادی بوده و ضعف‌ها و نارسایی‌ها و مشکلات بشری را از طریق اغراق و طنزی که به کار می‌گیرد نمایان می‌کند.

وی با بیان اینکه موضوع جشنواره امسال کاریکاتور خراسان شمالی بسیار خوب بوده و با زندگی روزمره مردم سروکار دارد، ادامه داد: «روزی حلال» اصلاح مردمی و عامیانه است و به‌نوعی کاریکاتور که هنر خاصی است را با مشکلات روزمره مردم پیوند می‌دهد.

علیزاده تصریح کرد: از موضوع روزی حلال این استنباط نمی‌شود که صرفاً کسبه بخش خصوصی مد نظر هستند؛ بلکه این موضوع شامل همه افراد و بخش‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه تورم و گرانی اخلاق را تنزل می‌دهد، افزود: در مقوله روزی حلال بحث مهم اخلاقیات و وجدان است؛ زیرا کسی که در قالب کاسب، مسئول، کارمند و یا هنرمند با پول و درآمد سروکار دارد اگر وجدان و ایمان قوی داشته باشد طبعاً در پی روزی حلال و درآمد مشروع خواهد بود؛ اما اگر غیر از این باشد در هر مقامی که باشد اختلاس و فساد می‌کند.

علیزاده خاطرنشان کرد: در این میان هنر کاریکاتور به ضعف‌های بشری و اخلاقی و مشکلات جامعه اشاره کرده و با نشان دادن و بولد کردن آن‌ها، به مردم نوید جامعه سالم را می‌دهد که این مهم هدف جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی هم هست.

وی با بیان اینکه هنرمندان و فیلم‌سازان به‌منزله وجدان جامعه هستند که زشتی‌ها و پلیدی‌های جامعه را عیان می‌کنند، ادامه داد: کاریکاتوریست‌ها جامعه خود را آسیب‌شناسی می‌کنند؛ ازاین‌رو مسئولان باید از کاریکاتوریست‌ها متشکر باشند که با آسیب‌شناسی جامعه، آن‌ها را در شناخت نیازها و دردهای اجتماع یاری می‌کنند.

مدیرمسئول، صاحب‌امتیاز و سردبیر مجله طنز و کاریکاتور اظهار کرد: در این زمینه کارتونیست باید افزون بر قدرت تحلیل و قلم توانا، دارای جهان‌بینی و بینش انسانی و ایمانی و قلبی هم باشد.

تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط