نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
نتایج و مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس
کد مطلب: 1003441 تعداد بازدید: 1216 تاریخ انتشار: 1397/06/07 10:14
چاپ خبر
ارسال
دومین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس چهارشنبه 7 شهریوربرگزار شد

تبریز تونز

نتایج و مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس

 

مراسم اهدای جوایز نفرات برتر و افتتاح نمایشگار آثار منتخب دومین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس با حضور دکتر «زهرا مصطفوی» دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین، «حجت الاسلام اختری» دبیر مجمع جهانی اهل بیت و «خالد قدومی» نماینده جنبش حماس برگزار شد.

 

 

به گزارش تبریز تونز به نقل از خبرنگار گروه فرهنگی هنری خبرگزاری قدس (قدسنا)، مراسم اهدای جوایز نفرات برتر و افتتاح نمایشگار آثار منتخب دومین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس چهارشنبه 7 شهریور 1397 با حضور دکتر «زهرا مصطفوی» دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین، «حجت الاسلام اختری» دبیر مجمع جهانی اهل بیت و «خالد قدومی» نماینده جنبش حماس  برگزار شد.

 تبریز تونز

در این مراسم و در ابتدا خالد قدومی ضمن تشکر از مسئولین برای راه اندازی این چنین برنامه هایی گفت: هنر کاریکاتور هنری است فراگیر و در تمام جوامع جهانی بازتاب مناسب و قابل قبولی دارد و ما نیز این هنر را قابل ستایش می دانیم و از تمام هنرمندانی که در این جشنواره شرکت کردند ممنونیم.

 

وی ادامه داد: چند روز پیش سالروز به آتش کشیدن مسجدالاقصی در سال 1969 بود و در خاطر همه ما نیز مانده  که در پی این حادثه سازمانی تحت عنوان سازمان همکاری های اسلامی با هدفی واحد برای آزادسازی فلسطین و قدس شریف شکل گرفت اما امروزه همه ما قدس را در دو سمت غرب و شرق میبینیم که از هم جدا شده است. در این شرایط برخی از که مسلمانان نیز خواستار قدس شریف هستند که در قدس شرقی قرار گرفته و جالب است که بدانید تنها 11% از کل زمین های قدس را تشکیل می دهد!

 

وی افزود: موضع قاطع رژیم صهیونیستی انکار وجود قدس در غرب و شرق است و اساسا معتقد است که فلسطین به طور کامل متعلق به اسرائیل می باشد و امروزه می بینیم که رژیم صهیونیستی کودکان و جوانان ما را علاوه بر کشتن و به هلاکت رساندن آن ها را بی خانمان کرده است و در آن سوی مرزها رئیس جمهوری نادان یکه تازی می کند و بدون توجه به جامعه جهانی دست به جابجایی و انتقال سفارت به قدس زده است.

 

قدومی افزود: در این مقطع از زمان شاهد آن هستیم که رئیس جمهور کشوری که نتوانسته در کشور خودش محبوبیت لازم را به دست آورد در منطقه خاورمیانه جولان می دهد که تنها دلیل آن نبود اتحاد میان کشورهای منطقه است. اما در این ظلمت و سیاهی شاهد فانوس و نور اندکی از سمت نیروی مقاومت هستیم که تا به امروز با همکاری نیروهای لبنانی و جوانان ایرانی نگذاشته تا رژیم غاصب صهیونیست موفق شود.

 

نماینده جنبش حماس در انتها گفت: به شما اطمینان می دهم که اگر امروزه در رسانه حرفی از توافق و آتش بس به میان آمده تماما شایعه است و آتش بسی در کار نیست و تا زمانی که غزه در محاصره باشد توافق و آتش بس و ترک مخاصمه نخواهیم کرد. راه برای همگی ما تا رهایی قدس مشخص است!

 

 در ادامه دبیر دومین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس گفت: روز جهانی قدس یادگار امام راحل است و در دنیا به عنوان ابتکار امام خمینی(ره) و جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مسأله فلسطین شناخته می‌شود؛ اما در کشور ما با وجود برگزاری رویدادهای متعدد هنری در زمینه هنر مقاومت، فلسطین و... رویداد ویژه‌ای به مناسبت روز قدس وجود نداشت.

 تبریز تونز

وی در ادامه هدف از برگزاری چنین مراسمی را احیای روز قدس، حساس کردن افکار عمومی به مساله انتقال سفارت، تشویق جوانان برای ورود به عرصه کاریکاتور و تولید آثار جدید اعلام کرد.

 

حجت الاسلام اختری مدیر مجمع جهانی اهل بیت نیز در سخنرانی خود در این نشست گفت: این برنامه جزو برنامه هایی است که هر ساله در دفتر بین الملل مقام معظم رهبری مطرح می شود و اتاق فکری در خصوص چگونه برگزار شدن آن تشکیل می شود که به بهترین شکل برگزار شود. در این راستا و  در پی تصمیم جنایتکارانه رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت اقداماتی انجام شد که یکی از آن ها فراخوان کاریکاتور بود که امسال مجددا شکل گرفت که امروزه تبلور پیدا کرده است.

 

وی در ادامه افزود: حضرت امام (ره) از شخصیت های بی نظیری است که مبارزه با اسرائیل را 60 سال قبل با فرستادن پیام و نامه نگاری و حتی برپایی جلسات مطرح می کرد و وقتی حکومت اسلامی شکل گرفت اخراج مستشاران اسرائیلی و تغییر سفارت اسرائیل به فلسطین جزو اولین اقدامات جمهوری اسلامی ایران بوده که در جهان اسلام به عنوان اولین تغییر از آن یاد شده است.

 تبریز تونز

دبیر مجمع جهانی اهل بیت در پایان گفت: شهرک سازی اسرائیلی ها به دلیل ترس از شکست و ایجاد پایگاه برای خود بعد از فروپاشی است و جالب است که امروزه مردم فلسطین خواستار آتش بس نیستند بلکه می خواهند تا تمام خاک سرزمینشان را از غاصبان اسرائیل پس بگیرند. اسلامی سازی و جهان شمولی کردن مساله فلسطین بزرگترین حرکت امام بود.

 

در پایان این مراسم ضمن اهدای جوایز به نفرات برگزیده،  نمایشگاه کاریکاتور روز جهانی قدس که در حوزه هنری برپا شده با حضور حجت الاسلام اختری افتتاح شد.

 تبریز تونز

داوران بخش کاریکاتور و کارتون

 

برندگان

نفر اول  جیتت کوستیانا از اندونزی

 

نفر دوم اکبر تراب پور

 

نفر سوم سجاد رافعی

 

دیپلم افتخار

ABDELGHANI DAHDOUH از مراکش

علی شعبانی

 

 

 

 

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام: کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:
ایمیل:
نظر شما:
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط