نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
لیست شرکت کنندگان و توضیح دبیران مسابقه ملی کارتون کتاب و جشنواره کتاب و رسانه
کد مطلب: 1003572 تعداد بازدید: 1166 تاریخ انتشار: 1397/08/21 08:18
چاپ خبر
ارسال
لیست شرکت کنندگان و توضیح دبیران مسابقه ملی کارتون کتاب و جشنواره کتاب و رسانه

تبریز تونز

لیست شرکت کنندگان و توضیح دبیران مسابقه ملی کارتون کتاب و جشنواره کتاب و رسانه

​بیش از 184 اثر به دبیرخانه اولین مسابقه ملی کارتون و کاریکاتور کتاب ارسال شد که از میان آن‌‌ها سه اثر رتبه‌های اول تا سوم و سه اثر شایسته تقدیر شدند. همچنین 535 اثر از 175 خبرنگار به هفدهمین جشنواره ملی کتاب و رسانه ارسال شده است.

 

به گزارش تبریز تونز به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، هادی حیدری؛ دبیر اولین مسابقه ملی کارتون و کاریکاتور کتاب در نشست خبری بیست‌وششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با اشاره به چگونگی این جشنواره، گفت: بهار امسال پیشنهاد برگزاری اولین مسابقه ملی کارتون و کاریکاتور کتاب توسط مدیرعامل موسسه خانه کتاب به من داده شد و بعد از آن جلسات مختلفی داشتیم تا فراخوان این مسابقه تدوین شد و دغدغه داشتیم که به میزان دلخواه ما استقبال شکل نگیرد.

 

وی ادامه داد: متقارن با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران، بعد از انتشار فراخوان با حجم گسترده‌ای آثار از سراسر کشور، استان‌ها و شهرهای مختلف ایران مواجه شدیم و این استقبال از نظر تنوع در موضوعات و تکنیک نیز برای ما جالب توجه بود.

 

حیدری با بیان اینکه 184هنرمند کارتونیست از سراسر ایران طرح‌های خود را ارسال کردند، توضیح داد: در مجموع 393 اثر کارتون به دبیرخانه رسید و ثبت شد و از نکته‌های قابل توجه این رویداد، تنوع سنی شرکت‌کنندگان بود، به طوری که از نوجوان 13 ساله تا هنرمند 66 ساله در میان کسانی که آثار ارسال کردند، قرار دارند.

 

وی با اشاره به پراکندگی استان‌های شرکت‌‌کنندگان این جشنواره، توضیح داد: استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان غربی، تهران، فارس، مرکزی و کرمانشاه بیشترین هنرمندان حاضر در این مسابقه را داشتند.

 

دبیر اولین مسابقه ملی کارتون و کاریکاتور کتاب همچنین درباره دیگر ویژگی‌های این مسابقه، گفت: از دیگر نکته‌های این مسابقه حضور برابر زنان و مردان در این جریان فرهنگی بود به طوری که 92 کارتونیست خانم و 92 کارتونیست آقا شرکت کردند.

 

حیدری در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به داوران این مسابقه، عنوان کرد: داوران این دوره کامبیز درم‌بخش، حسن کریم‌زاده و محمدرضا دوست‌محمدی بودند که در روز 14 مهر ماه امسال در موسسه خانه کتاب تمامی آثار داوری کردند.

 

وی ادامه داد: داوران با نگاه سخت‌گیرانه و موشکافانه آثار را بررسی کردند و از میان شرکت‌کنندگان، آثار 38 هنرمند به مرحله دوم راه پیدا کرد که بعد از بررسی‌های نهایی آثار سه هنرمند رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و سه هنرمند نیز شایسته تقدیر شدند که بیشتر این هنرمندان، از شهرستان‌ها هستند.

 

دبیر اولین مسابقه ملی کارتون و کاریکاتور کتاب همچنین درباره مراسم اختتامیه این مسابقه، تاکید کرد: مراسم اختتامیه اولین دوره مسابقه ملی کارتون و کاریکاتور کتاب شنبه 26 آبان از ساعت 15 تا 17 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود و بعد از این مراسم، نمایشگاه آثار این مسابقه در گالری ارسباران افتتاح خواهد شد.

 

به گفته وی، همچنین قرار است برنامه تجلیل و نکوداشت هنرمند ارزنده، صاحب سبک، کارتونیست مولف و جریان‌ساز ایرانی جواد علیزاده؛ صاحب‌امتیاز، مدیرمسئول و سردبیر ماهنامه طنز و کاریکاتور با هدف پاسداشت یک عمر فعالیت موثر وی در هنر کاریکاتور و کارتون ایران برگزار شود.

 

حیدری با اشاره به دیگر برنامه اختتامیه این مسابقه، توضیح داد: تلاش کردیم که این جریان طبق زمان‌بندی پیش برود و خوشبختانه کتاب آثار منتخب مسابقه ملی کارتون و کاریکاتور کتاب با عنوان «کاریکتاب» در مراسم اختتامیه رونمایی می‌شود که مجموعه ماندگاری از این اتفاق است.

 

شرکت 175 خبرنگار در جشنواره کتاب و رسانه

در بخش دیگر این مراسم، علیرضا بهرامی؛ دبیر هفدمین دوره جشنواره کتاب و رسانه نیز در سخنانی گفت: جشنواره‌های رسانه در بیشتر دوره‌ها محملی برای تقدیر و تشکر از کسانی بودند که طی یک‌سال در حوزه مشخصی فعالیت داشتند.

 

وی با اشاره به سیر تکوینی این جشنواره، افزود:‌ جشنواره کتاب و رسانه اگرچه گاهی با توقف‌هایی مواجه شده است، اما همچنان مسیر رو‌ به پیشرفتی را طی می‌کند و باید این مطالبه را از جشنواره داشته باشیم که هر دوره، ارزش افزوده‌ای برای حوزه کتاب در رسانه‌ها ایجاد کند.

 

بهرامی با بیان اینکه این ارزش افزوده‌ها، بینشی است که به جشنواره کتاب و رسانه داریم، گفت: جشنواره کتاب و رسانه فرصتی برای نگاه وسیع‌تر به رسانه‌های مختلف،‌ گونه‌های رسانه‌ای و مناطق جغرافیایی مختلف است که فکر می‌کنم طی این چند سال رو‌به‌رشد بوده است، اینکه ما در هر دوره، ارزیابی آثار شرکت‌کنندگان از شهرهای مختلف را داشته باشیم و در نهایت تجلیل از رسانه‌هایی باشد که در طول سال آن‌ها را نمی‌بینیم یا کمتر می‌بینیم.

 

وی تاکید کرد: همچنین تنوع نسلی که در جشنواره اتفاق می‌افتد یکی دیگر از این برنامه‌ها است که تجلیل از چهره‌های پیشکسوتی که بیش از نیم قرن در حوزه کتاب فعالیت رسانه‌ای دارند را انجام می‌دهیم.

 

بهرامی در بخش دیگر صحبت‌های خود درباره بخش‌های جدید جشنواره کتاب و رسانه، توضیح داد: مشخصا اضافه شدن بخش تولید محتوا درباره کتاب در فضای مجازی امسال به جشنواره افزوده شد، همچنین رویکرد بازگشتی که سعی کردیم با اضافه کردن بخش طنز مطبوعاتی و طنز در بخش دیداری و شنیداری داشته باشیم تا به این بخش مغفول رسانه‌ها توجه ویژه‌تری شود.

 

وی تاکید کرد: افزوده شدن بخش عکس در سال گذشته ما را به این رهنمون می‌کند که به بسته کاملی از فعالیت رسانه‌ای در حوزه کتاب برسانیم و در اینجا به دبیر و دست‌اندرکاران دوره آتی جشنواره پیشنهاد می‌کنم که بخش کاریکاتور مطبوعاتی و گرافیک کتاب در رسانه‌ها را به جشنواره اضافه کنند و با این اقدام بسته جشنواره برای سال‌های آتی تقریبا کامل می‌شود.

 

بهرامی درباره وجوه دیگر جنبه‌های ارزش افزوده‌ جشنواره کتاب و رسانه، گفت: انتظار داریم جشنواره در طول سال بتواند فرایند مثبتی را طی کند هم در جنبه‌های آموزش ضمن خدمت و ارتقای کیفی حوزه کتاب به ویژه در بخش‌های نوین فعالیت رسانه‌ای می‌تواند کارساز باشد.

 

وی یادآور شد: از سوی دیگر این جشنواره می‌تواند بازویی برای تصمیم‌گیری‌های فراتر از موسسه خانه کتاب باشد و به عنوان بازوی کمکی برای معاونت فرهنگی و روابط عمومی آن باشد. همچنین این جشنواره می‌تواند در تصمیم‌سازی اعزام خبرنگاران به نمایشگاه‌های خارجی سهیم باشد و می‌تواند کمک‌رسان برای تصمیم‌گیری حوزه رسانه در نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاه‌های استانی باشد.

 

وی با بیان اینکه طی یکی–دو سال اخیر شاهد افزایش کمی آثار در جشنواره کتاب و رسانه بودیم، گفت: امسال 535 اثر از 175 شرکت‌کننده از شهرها و استان‌های مختلف در جشنواره هفدهم حضور دارند که یکشنبه 27 آبان مراسم اختتامیه برگزار می‌شود و دست‌اندرکاران مراسم اختتامیه خبرنگاران حوزه کتاب خواهند بود.

 

بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی 24 آبان تا اول آذر ماه 97 برگزار خواهد شد.

 

در اين دوره از مسابقه آثاري از وحيد آرمون، محمود آزادنيا،‌ ميترا آزادي، سعيده آقامحمدي، سپيده آقايي، منيره احمدي، ارسلان احمدي‌نژاد، هانيه‌سادات اخوت، بهرام ارجمندنيا، جابر اسدي، سارا اسدي، نعيم اسدي، ساره اسعدي، مهسا اسكندري، جمال‌الدين اعتباريان، محمد افلاك، محمدحسين اكبري، فاطمه اكرامي،‌ علي‌اكبر امامي صاحبي، قباد امامي‌فرد، فريد اميرسرداري، امير امين‌زاده، سميه ايران‌فرد، اسماعيل بابايي، سودابه باتماني، محمدرضا بازرگانيان، بهناز بختياري، اسما بذرافشان، ليلا بذرافشان، حامد بذرافكن، سمانه بزرگزاده، الهام بهرامي، ساناز بهزادي، زهرا بيات، عليرضا پاكدل، علي پاك‌نهاد، اميرحسين پروين، جعفر پورقهرمان، ليلا پيرمحمدي، جلال پيرمرزآباد، حليمه پيري، اكبر تراب‌پور، جواد تكجو، ندا تنهائي‌مقدم، مهسا تيموري،‌ مجيد جان‌بزرگي، اسماعيل جانبلاغي، سحر جانقربان، سمانه جانقربان و بهرنگ جدي به دبيرخانه مسابقه ملي «كارتون و كاريكاتور كتاب» ارسال شده است.
 
همچنين، مرجان جعفرپور، هنگامه جعفرزاده سرهنگ‌آبادي، محمدرضا جليلي،‌ رؤيا جمي، علي جهانفر،‌ الهام جهانفرد، راضيه درزي، داود دلدار، منصوره دهقاني، فخرالدين دوست‌محمد، راضيه رازقي، علي راست‌رو، محمد راعي،‌ عاكف رحمتي، محمدصالح رزم‌حسيني، عطا رسول‌زاده، سودابه رضابيك، شهرام رضايي، مريم رضايي، محسن رفيعي، مريم رمضاني‌پور، سعيد رنجبر، احمد حاجي‌بابايي، سحر حسين‌زاده، معصومه حسين‌زاده، بيتا حسيني، حميدرضا حسيني، محمدرضا حق‌شناس، مجتبي حيدرپناه، امير خالقي، مرضيه خاني‌زاده ابيانه، محمدعلي خلجي، مينا خليفه‌زاده، كامران خليلي، الهام خليلي‌مهر، طيبه خليلي‌مهر، علي خورشيدي، محمدعلي خوشكام، سهراب خيري، ژوان ساعدي، مبين ساعدي، مصطفي ستاريان خوراسگان، غلامرضا سرگزي، ياسمن سروري‌زاده، سعيده سعادت، سيدامين سقراطي، احمدرضا سهرابي، امير سهيلي، رضا سهيلي‌راد، زينب عبدالوهابي،‌ پويا عبدلي، مهدي عزيزي، سالار عشرت‌خواه، پژمان علي‌پور، وحيد عليمحمدي، علي شافعي، مهدي شريف‌الحسيني، منيره شريفي، طاهر شعباني،‌ علي شعباني، افسانه شفيعي، مجيد شفيعي، سميه شوقي، الهه شيباني، بهاره شيباني، سمانه شيري دهكردي، محمد غلامي، منصوره فاطمي قمي،‌ سيده‌زهرا فاطمي، سحر فتاح، پدرام فرخ‌نيا، مريم فرد، علي فريدرادپور، مجتبي فيضي، سعيد صادقي، اميرحسين صادقيان، ناهيد صادقي‌مقدم و كژال صالح‌پور آثار خود را براي داوري به مسابقه ملي «كارتون و كاريكاتور كتاب» ارسال كرده اند.
 
آثاري از افسانه صديقي، منصوره فاطمي قمي،‌ سيده‌زهرا فاطمي، سحر فتاح، پدرام فرخ‌نيا، مريم فرد، علي فريدرادپور، مجتبي فيضي، ابوالقاسم طحانيان، شيدا قلمكاري، علي قناعت،‌ آرش عادلي، سيمين عباس‌نژاد، آرمين عباسي، همايون عبدالرحيمي، حسين عبدالهي عدلي،‌ مريم كاظمي،‌ هاجر كرد، الناز كريم‌داداشي، ريحانه كريميان، سيدپرهام كياموسوي، فرزانه كيقبادي، محبوبه ميرصادق، الهه ميري قلعه‌نو، محدثه گل‌محمدي، احسان گنجي، مژده گودرزي، هادي لگزيان، خدايار نارويي، مطهره ناسخيان، ونوس نجفي، مهري نصيرزاده، فرناز نصيري‌پور، محمود نظري،‌ حسين نقيب محمدآبادي، نگين نقيه، مژگان نوايي، سيدايمان نوري نجفي، سمانه نيساني، سليمان مام‌رحيمي، مريم محبي، ليلا محمدپور، سمانه محمودي، محمد محمودي، محمد مرادي، فرناز مشكين‌فر، عاليه مظاهري، فرشته مقامي، ناصر مقدم،‌ زهرا مقصودي كاكاوندي، ناهيد مقصودي، عالمه ملك‌دار، امين مهاجري، داريوش مهردلان،‌ عليه مير، سيدعلي ميرايي، يلدا هاشمي‌نژاد، باقر همتي، سارا والانيا، عاطفه ياريان، مهناز يزداني و ژاله يوسفي‌نژاد  نيز در مرحله داوري اين دوره از مسابقه ملي «كارتون و كاريكاتور كتاب» قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط