نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
فراخوان نخستین دوسالانه بین المللی کارتون و کاریکاتور مطبوعاتی کردستان
کد مطلب: 1003669 تعداد بازدید: 1851 تاریخ انتشار: 1397/10/18 09:17
چاپ خبر
ارسال
اخرین مهلت ارسال آثار را ١٠ فرودین ماه سال ٩٨

تبریز تونز

فراخوان نخستین دوسالانه بین المللی کارتون و کاریکاتور مطبوعاتی کردستان اعلام شد

         

رئیس اداره امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اعلام نخستین دوسالانه بین المللی کارتون و کاریکاتور مطبوعاتی استان خبر داد و گفت: این دوسالانه همزمان با اردیبهشت ٩٨ در سنندج برگزار می شود.

 

به گزارش تبریز تونز به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، سامان احمدی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: موسسه تک منظوره مطبوعاتی کورده واری و انجمن کارتون و کاریکاتور استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و حمایت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نخستین دوسالانه بین المللی کارتون و کاریکاتور مطبوعاتی را برگزار می کند.

 

وی ادامه داد: لذا از تمام علاقمندان، کارتونیست ها و کاریکاتوریست های دنیا که آثارشان در مطبوعات به چاپ رسیده است دعوت می شود تا با ارسال آثارشان به دبیرخانه این رویداد کلان هنری – مطبوعاتی دفتر این نشریه در رقابتی سالم شرکت نمایند.

 

رئیس اداره امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه کارتون و کاریکاتور مطبوعاتی نقشی اساسی در انتقال اخبار و رویدادهای جهان اطراف ما با نگاهی برخاسته از طنز دارد، عنوان کرد: طنز مطبوعاتی چه از لحاظ بصری و چه از لحاظ نوشتاری همواره مخاطبان خاص خود و چه بسا فراتر از اخبارهای جد و رسمی مطبوعات دارند .

 

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه زنده یاد «امیر سهیلی» رئیس فقید انجمن کارتون و کاریکاتور استان و دبیر بخش کارتون، کاریکاتور و طنز مطبوعاتی نشریه کورده واری نقش ویژه ای در پایه گذاری کارتون مطبوعاتی در استان کردستان داشتند لذا به منظور پاسداشت زحمات وی جایزه ویژه ای را نیز به نام جایزه جهانی به نام وی در این دوسالانه در نظر گرفته شده است که به نفر برگزیده از میان شرکت کنندگان جوان زیر ٣٥ سال بخش مسابقه تعلق خواهد گرفت.

 

رئیس اداره امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به مشخصات آثار اشاره کرد و افزود: مسابقه در سه بخش «کارتون»، «کاریکاتور» و بخش ویژه هنرمندان ایرانی در بخش «طنز نوشتاری» برگزار می شود که بخش طنز نوشتاری منحصر به هنرمندان ایرانی است و آثار می تواند به دو زبان فارسی و کوردی ارسال شود.

 

احمدی با بیان اینکه تمام آثار و کارتون و کاریکاتور ها و طنز نوشتاری می بایست در سال ٢٠١٨ به تصویر در آمده و در نشریات کثیر الانتشار چاپ و منتشر شده باشند، اذعان کرد: در بخش کارتون، بایست آثار مرتبط با اخبار و مسایل اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی باشند. آثار هم می توانند با تیتر ، بدون تیتر ، دیالوگ دار و بدون دیالوگ و یا در قالب نمایشگاهی که قابلیت انتشار در مطبوعات را دارند به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

 

احمدی اضافه کرد: ارسال آثار بایستی دستی و یا دیجیتال باشد ، در صورت ارسال آثار دیجیتال پرینت آثار با کیفیت بالا و بر روی مقوای فابریانو یا گلاسه با گرماژ بالای ۲۰۰ چاپ و همراه با ذکر مشخصات تکمیلی پشت اثر ارسال شود.

 

رئیس اداره امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه نمایشگاهی از آثار منتخب برگزار و در فضای مجازی منتشر می شود، ادامه داد: لازم است به همراه چاپ اثر دیجیتالی سی دی یا دی وی دی یا فلش درایو اثر یا آثار با حجم کمتر از ۲ مگابابت و رزولوشن ۳۰۰ dpi نیز ارسال شود.

 

وی اخرین مهلت ارسال آثار را ١٠ فرودین ماه سال ٩٨ اعلام و خاطر نشان کرد: آثار رسیده به دبیرخانه این دوسالانه تا ٢٠ فروردین داوری می شود و آیین اختتامیه نیز همزمان با اول اردیبهشت سال ٩٨ برگزار خواهد شد.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 1
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام: کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:
ایمیل:
نظر شما:
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط