نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
چلگی کارتون و کاریکاتور، ادای دین خودم به هنرمندان است
کد مطلب: 1003989 تعداد بازدید: 721 تاریخ انتشار: 1398/05/01 14:34
چاپ خبر
ارسال
چلگی کارتون و کاریکاتور، ادای دین خودم به هنرمندان است

تبریز تونز

چلگی کارتون و کاریکاتور، ادای دین خودم به هنرمندان است

 

مسئول خانه کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی گفت: پیشکسوتان حوزه های مختلف هنری سرمایه های ما هستند و از هنر همه کسانی که موضوع چلگی کارتون و کاریکاتور می شوند لذت برده ام و این برنامه برای ادای دین خودم به آنان است.

«عباس ناصری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فاروج، گفت: چلگی در واقع  قالب من برای تشکر از هنر پیشکسوتان عرصه های مختلف است و طی دو سالی که اجرا شده، استقبال کاریکاتوریست ها در سطح کشور و بین الملل گواه انتخاب درست این راه است.

مسئول خانه کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی افزود: تکریم هنرمندان زنده را دوست دارم و با هدف زدودن غبار فراموشی از ابزار کاریکاتور در این مسیر استفاده کرده ام.

ناصری افزود: قبول موضوع کاریکاتور شدن از سوی پیشکسوتان نشان دهنده ظرفیت بالای آنان است.

وی با اشاره  به اینکه بعد از انتشار فراخوان و با معرفی یکی از پیشکسوتان در هر عرصه شاهد آن هستیم که شرکت کنندگان در رقابت، علاقه مند به شنیدن یا خواندن آثار هنرمند می شوند، بیان داشت: این رقابت فرصتی برای شنیده شدن و دیده شدن هنرمندان پیشکسوت در سراسر کشور شده است.

مسئول خانه کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی گفت: بنا به علاقه ام به اسم چلگی این عنوان برای رقابت انتخاب شد و سال گذشته پنج چلگی برگزار و هنرمندانی تکریم شدند که شماری از آنان امسال در بین ما نیستند.

وی با اشاره به اینکه این طرح فقط در استان خراسان شمالی در حال اجراست، افزود: امسال هم تاکنون سه چلگی اجرایی شده و آخرین چلگی امسال برای استاد جعفر بهرامی (هنرمند موسیقی ) اواخر مرداد در روستای خوش اسفراین برگزار می شود.

وی گفت: ادامه یافتن این طرح در سال های آتی هنوز مشخص نیست و ممکن است ایده جدیدی در این حوزه جایگزین شود یا استمرار یابد.

ناصری گفت: خراسان شمالی یکی از قطب های اصلی کاریکاتور است و دهمین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی شهریور ماه برگزار می شود.

تازه ترین چلگی برگزار شده مربوط به استاد «حبیب الله حدادیان» از پیشکسوتان موسیقی خراسان شمالی و  شهرستان فاروج بود که بیش از ۷۰ عنوان ملی در حوزه موسیقی مقامی دارد.

تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط