نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
مقاومت یمن از نگاه کاریکاتوریست‌ها دیدنی شد
کد مطلب: 1004092 تعداد بازدید: 787 تاریخ انتشار: 1398/07/16 14:32
چاپ خبر
ارسال
این نمایشگاه با حضور سردار عبدالرضا آزادی در مجموعه فرهنگی اسوه افتتاح شد

تبریز تونز

مقاومت یمن از نگاه کاریکاتوریست‌ها دیدنی شد

 

به گزارش تبریز تونز به نقل از خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «مقاومت یمن» پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه ۱۶ مهر) با حضور سردار عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین در مجموعه فرهنگی اسوه افتتاح شد.

 

سیدمسعود شجاعی طباطبایی دبیر نمایشگاه پیش از افتتاحیه گفت: قریب ۳ سال است که مردم مظلوم یمن تحت شدیدترین هجمه‌ها از سوی رژیم آل سعود و حامیانش به خصوص دولت ترامپ قرار گرفته‌اند. آمار موجود از جمله به شهادت رسیدن یک کودک یمنی در هر ۷ دقیقه، نشانگر عمق این فجایع است.

 

وی ادامه داد: با کمک دوستانمان در روایت فتح تا کنون نمایشگاه‌هایی را با موضوع یمن برپا کرده‌ایم. موضوعی که باعث شد نمایشگاه حاضر را در کمترین زمان ممکن آماده کنیم.

 

این هنرمند عرصه کارتون و کاریکاتور ضمن انتقاد از سکوت رسانه‌های بین‌المللی در قبال فجایع یمن گفت: می‌توان گفت ما کارتونیست‌ها پیاده‌نظام‌های فضای مجازی هستیم، کما اینکه در نمایشگاه قبلی با موضوع ربودن نفتکش ایرانی هم واکنش سریعی نشان دادیم و الحمدلله خیلی خوب هم دیده شد.

 

به گفته دبیر نمایشگاه «مقاومت یمن»، ضربه مهیب یمنی‌ها به تأسیسات نفتی آرامکو و پس از آن به اسارت گرفتن جمع کثیری از نظامیان سعودی، بهانه و موضوع برپایی نمایشگاه مذکور است.

 

وی افزود: البته عجیب اینکه با رخ دادن این اتفاقات، رسانه‌های غربی بالاخره سکوت خود را شکستند، البته نه در حمایت از مجاهدین یمنی! و مشخص شد ارزش نفت بیشتر از خون مظلوم اهالی یمن است.

 

شجاعی طباطبایی درباره تعداد آثار ارائه شده در نمایشگاه گفت: در نمایشگاه «مقاومت یمن» ۳۸ اثر از ۱۱ نفر ارائه شده است، که یک هنرمند به نام «جیتت کاستانا» از اندونزی ۲ اثر در این نمایشگاه دارد.

 

سپس با حضور سردار آزادی، محمد حبیبی مدیر گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح و شجاعی طباطبایی کتاب کارتون و کاریکاتور نمایشگاه «مقاومت یمن» رونمایی و نمایشگاه افتتاح شد.

 

سردار آزادی در آیین امضای پوستر نمایشگاه نوشت: درود بر هنرمندان آگاه و انقلابی که مظلومیت و اقتدار ملت یمن را به تصویر کشیدند.

 

 

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط