نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
نمایش آثار منتخب دهمین جشنواره -جوان ایرانی- در ۱۵ استان
کد مطلب: 1004136 تعداد بازدید: 711 تاریخ انتشار: 1398/08/13 14:32
چاپ خبر
ارسال
نمایش آثار منتخب دهمین جشنواره -جوان ایرانی- در ۱۵ استان

تبریز تونز

نمایش آثار منتخب دهمین جشنواره -جوان ایرانی- در ۱۵ استان

 

دبیر اجرایی دهمین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور «جوان ایرانی» با اعلام خبر برگزیدگان این جشنواره در هفته آینده، گفت که همزمان با مراسم اختتامیه نمایشگاه آثار منتخب در ۱۵ استان کشور برپا می‌شود.

نمایش آثار منتخب دهمین جشنواره «جوان ایرانی» در ۱۵ استان

 

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس،  نشست رسانه‌ای دهمین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور «جوان ایرانی» با حضور عباس ناصری دبیر هنری جشنواره، سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و وحید نمازی رییس حوزه هنری استان خراسان شمالی، پیش از ظهر امروز (یکشنبه ۱۲ آبان) در حوزه هنری برگزار شد.

 

 شجاعی طباطبایی در ابتدای این نشست، کارتون و کاریکاتور را هنرهایی بین‌المللی و قابل فهم برای عموم دانست و افزود: دهمین دوره جشنواره کارتون و کاریکاتور خراسان شمالی با موضوع «جوان ایرانی» به همت آقایان ناصری و نمازی برگزار خواهد شد.

 

وی، خراسان شمالی و شهر بجنورد را یکی از مناطق جدی در حوزه کارتون و کاریکاتور دانست و ضمن تأکید بر تمرکززدایی از پایتخت گفت: این موضوع سبب می‌شود هنرمندان شهرستانی بیشتر و بهتر دیده شوند. راه‌اندازی سایت تخصصی کارتون‌مگ و رادیو کارتون در بجنورد هم از دیگر مزایای برپایی جشنواره کارتون و کاریکاتور بجنورد است.

 

این هنرمند کارتونیست از پایین‌آمدن روحیه نقدپذیری در جامعه به ویژه مسئولان انتقاد و ابراز امیدواری کرد کارتون و کاریکاتور بتواند سطح تحمل نقد را بالا ببرد.

 

ناصری دبیر هنری جشنواره هم در ادامه این نشست، موضوع جوان ایرانی را انتخابی بکر دانست و افزود: در بخش کارتون ۴۴۳ اثر و در بخش کاریکاتور ۱۶۰ اثر از ۲۴ استان دریافت کردیم که توسط ۵ داور و ۳ کمک‌داور ارزیابی شدند که در نهایت ۱۹ هنرمند از ۱۳ استان روز شنبه ۱۸ آبان ماه ساعت ۱۸ در تالار حافظ شهرداری بجنورد به عنوان برگزیدگان این دوره از جشنواره معرفی می‌شوند.

 

وی اضافه کرد: امسال از بهمن عبدی به عنوان چهره کاریکاتور تجلیل می‌‌کنیم. سال گذشته از جواد علیزاده تجلیل کرده بودیم.

 

به گفته مسئولان برپایی جشنواره کارتون و کاریکاتور «جوان ایرانی»‌، این عبارت بیش از ۲۰ بار در این بیانیه گام دوم رهبر انقلاب استفاده شده است و همین امر موجب انتخاب آن به عنوان موضوع جشنواره شد.

 

نمازی دبیر اجرایی جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور جوان ایرانی با تأکید بر اینکه صرفاً نگاه جشنواره‌ای ندارند، ادامه داد: یکی از مأموریت‌های جشنواره، تولیدمحوری و مسأله‌محوری است. شناسایی استعدادهای جدید و تعامل حرفه‌ای با هنرمندان، اساتید و پیشکسوتان از دیگر اولویت‌های ماست.

 

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی، ایجاد شبکه توزیع و عرضه آثار جشنواره کارتون و کاریکاتور را یکی دیگر از اولویت‌های جشنواره دانست و اضافه کرد: سعی کردیم قالب‌های دیگر رسانه‌ای مانند موشن‌گرافیک را هم به جشنواره اضافه کنیم.

 

وی در پایان گفت: همزمان با مراسم اختتامیه در ۱۵ استان از جمله قم، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کردستان، یزد، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردیبل، گلستان و سمنان نمایشگاه‌هایی از آثار منتخب برپا می‌شود.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط