نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
مراسم اختتامیه و اهدای جوایز جایزه سال استیکر
کد مطلب: 1004231 تعداد بازدید: 1004 تاریخ انتشار: 1398/11/03 09:00
چاپ خبر
ارسال
عظیمی : بعد از جشنواره کاریکاتور، دومین جشنواره مردمی جایزه سال استیکر بود

تبریز تونز

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز جایزه سال استیکر

 

به گزارش تبریز تون به نقل از ایران کارتون :

 

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم اختتامیه جایزه سال استیکر بیان کرد: در حال حاضر حدود  ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان گردش مالی زیست بوم فناوری و نوآوری در حوزه استیکر، انیمیشن و کارتون است که سهم ایران حدود ۶۰ میلیارد تومان است.

 

پرویز کرمی ادامه داد: در حال حاضر ۴ هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند و صادرات حتی به کشورهای پیشرفته دارند.

او ادامه داد: بسیاری از شرکت هایی که به معاونت علمی مراجعه می کنند در حوزه دانش بنیان قرار نمی گیرند اما می توان از آنها حمایت تحت عنوان برنامه زیست بوم فناوری فرهنگی و خلاق حمایت کرد و آنها نیز می توانند از تسهیلات آن استفاده کنند.

مدیرعامل آیگپ نیز در مراسم اختتامیه این مراسم بیان کرد: اگر امروزه پیام رسان و فضای اجتماعی را جزو زندگی روزمره بدانیم، نقش استیکر را نمی توان در این عرصه بی تاثیر دانست.

 

میثم عسگری ادامه داد: تجربه فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها در یک دهه گذشته نشان داده که استیکرها در این فضا هم صاحب سبک بوده و هم پیشروی می کنند و جایگزی خوبی برای ایموجی ها شدند

به گفته او استیکرها در حوزه کسب و کارها در دنیا به اعداد ارقام قابل توجهی دست یافتند.

او افزود: اینکه بخواهیم پیام رسان های داخلی را همانند پیام رسان های بین المللی مقایسه و این موضوع را مطرح می کنند که چرا همانند آنها نیستند باید گفت که در بسیاری از موارد در دسترس ما نیست.

سید مسعود شجاعی طباطبایی، دبیر جایزه سال استیکر در این مراسم بیان کرد: ملاک ها برای داوری بیان حس استیکر، قابل فهم بودن و اینکه در همه پس زمینه ها قابل رویت باشد، مورد توجه بود.

 

همچنین در این مراسم مدیر فرهنگسرای اندیشه نیز بیان کرد: خلا پیام رسان قدرتمند در حوزه پاسخگویی به نیاز مخاطبان احساس می شود و افراد در پیام رسان بومی تمام تلاش خود را در این راستا معطوف کرده تا خود را به سطح انتظار مردم برسانند.

محمد میثم میثمی ادامه داد: تکلیف ماست که در کنار این افراد باشیم و حال که پیام رسان آیگپ تصمیم گرفته قدم در چنین راهی بگذارد، تصمیم گرفتیم در کنارشان باشیم.

 

 

 

بهرام عظیمی کارتونیست در این مراسم گفت: بعد از جشنواره کاریکاتور، دومین جشنواره مردمی جایزه سال استیکر بود.

به گفته او این جشنواره است که مردم با آن ارتباط برقرار می کنند از یک نوجوان تا فرد میانسال و بزرگسال که همه می توانند داوری کنند.

 

«جایزه سال استیکر» عنوان رویدادی است که از سوی شبکه اجتماعی آیگپ و با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری برگزار می‌شود تا روند تولید استیکرهای بومی- ایرانی سرعت گیرد.

موضوع استیکر با توجه به ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور و استفاده از پیام رسان‌ها پراهمیت است. پس تولید استیکرهای بومی و در دسترس باید مورد توجه قرار گیرد. تولید استیکرهایی که حس و حال بومی را به مخاطب ایرانی القا کنند در رویداد «جایزه سال استیکر» مورد توجه قرار گرفته است.

پس از انتشار فراخوان این رویداد از سوی آیگپ، هنرمندان در پنج حالت خنده، گریه، دوست داشتن، عصبانیت و لایک طرح‌های خود را ارسال کردند و پس از داوری نهایی آثار در نهایت سه نفر به عنوان نفرات برگزیده و یک نفر نیز به انتخاب مردم معرفی می شود.

هدف پیام رسان آیگپ،تولید استیکرهای بومی- ایرانی برای استفاده در فضای مجازی از طریق برگزاری این رویداد است.

گفتنی است بر اساس اعلام مسئولان برگزاری جایزه سال استیکر، در بخش تقدیر ویژه هیات داوران علیرضا پاکدل، مهدی عزیزی و محمد افلاک معرفی شدند. همچنین بر اساس اعلام هیات داوران، شادی دلپاک نفرم سوم ( برنده لوح تقدیر و جایزه نقدی ۷ میلیون تومان )، شهاب جعفرنژاد نفرم دوم. (‌ برنده لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰ میلیون تومان )‌ و عاطفه گلشاهی نفر اول (‌ برنده لوح تقدیر و ۱۳ میلیون تومان جایزه نقدی )‌ جایزه سال استیکر شدند.

 

به همه راه یافتگان به نمایشگاه نیز مبلغ ۲ میلیون تومان اهدا شد که این مبلغ به جایزه برگزیدگان نیز اضافه می شود.

 

در پایان این مراسم لوح یادبود جایزه سال استیکر از سوی هنرمندان و مسئولان به امضا رسید و عکسی به یادگار ثبت شد.

 

گفتنی است در این مراسم از استیکر حرکتی یا موشن استیکر آیگپ نیز رونمایی و در ادامه در این مراسم اثر آیدین ارجمندی برگزیده سال استیکر ایران از نگاه مردم معرفی و تقدیر شد. در عین حال کتاب سال استیکر نیز انتشار یافت.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط