نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
نمایشگاه سراسری کارتون و کاریکاتور حجاب وعفاف در سنندج افتتاح شد
کد مطلب: 1005925 تعداد بازدید: 474 تاریخ انتشار: 1400/07/09 00:02
چاپ خبر
ارسال
این نمایشگاه به مناسبت هفته دفاع مقدس در گالری سوره پردیس سینمایی مهر سنندج افتتاح شد

تبریز تون

نمایشگاه سراسری کارتون و کاریکاتور حجاب وعفاف در سنندج افتتاح شد

 

با حضور جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستا ، رئیس حوزه هنری استان و رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان، نمایشگاه سراسری کارتون و کاریکاتور«حجاب وعفاف» به مناسبت هفته دفاع مقدس در گالری سوره پردیس سینمایی مهر سنندج افتتاح شد.

 

به گزارش تبریز تون به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، ظهر امروز 1400 همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس نمایشگاهی از آثار هنرمندان کارتونیست کشور در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج با حضور جمعی از مسئولین وهنرمندان افتتاح و در معرض بازدید علاقه‌مندان قرارگرفت.

 

سردار علیرضا مدنی جانشین سپاه بیت‌المقدس استان کردستان پس از بازدید از این نمایشگاه در سخنانی هنر متعهد را از دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس در ایران دانست و گفت: هنری ماندگار است که بتواند متعهدانه بازتاب مسائل مهم جامعه باشد.

 

وی توجه به  حجاب و عفاف در جامعه را از مهمترین موضوعات عنوان کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف شهدای انقلاب حفظ حریم و پاسداری از ارزش‌های اسلامی بوده که در این نمایشگاه هنرمندان، متعهدانه در قالب هنر کارتون و کاریکاتور این دغدغه عمومی جامعه را منعکس کرده‌اند.

 

وی با قدردانی از سازمان بسیح هنرمندان و حوزه هنری استان کردستان در برپایی این نمایشگاه گفت: آثار به تصویر در آمده که حاصل نگاه ریزبین هنرمندان به موضوع حجاب و عفاف است بیننده را به خوبی درگیر خود کرده و تلنگری است نسبت به ضرورت هوشیاری در خصوص این موضوع و پاسداری از حریم اجتماعی که باید مورد توجه تمامی مردم و مسئولین قرار گیرد.

 

امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: هنرمندان در دوران دفاع مقدس با هنرآفرینی خود در بخش‌های مختلف نقش بسیار مهمی را در انتقال رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس  به جامعه و ایجاد شور حماسی ایفاء کردند.

 

وی ادامه داد: ساخت فیلم‌هایی با موضوع جنگ و ایجاد ژانر جدیدی تحت عنوان ژانر دفاع مقدس در کنار ساخت مستندهایی بسیار ارزشمند از جمله آثار به یاد ماندنی شهید آوینی و ورود نقاشان، شاعران و داستان نویسان به این عرصه زمینه خلق آثار ماندگاری شده که بخش بسیار مهمی از تاریخ هنر انقلاب را تشکیل می‌دهد.

 

مرادی افزود: بعد از دوران جنگ تحمیلی نقش هنرمندان بسیار پررنگ تر شد که نمونه آن ثبت، ضبط و انتشار وقایع و رخدادهای واقعی جنگ تحمیلی به نسل های آینده بود تا ضمن جلوگیری از تحریف، زمینه ماندگاری این قهرمانی ها نیز فراهم شود.

 

علی‌عباس داودنیا رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: این نمایشگاه برگزیده‌ای از جشنواره کشوری حجاب وعفاف است که در آن 40 اثر برتر این جشنواره از هنرمندان کارتونیست کشور از امروز پنجشنبه تا پایان هفته دفاع مقدس در دو نوبت صبح وعصر در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

 

وی با تقدیر از همراهی و حمایت همیشگی حوزه هنری استان کردستان از برپایی نمایشگاه های آثار هنرمندان متعهد و انقلابی در مجموعه پردیس سینمایی بهمن اظهار کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی مأمنی برای نقش آفرینی هنرمندان متعهد بوده و سازمان بسیج هنرمندان نیز به صورت مشترک اقدام به برگزاری برنامه های هنری با این نهاد انقلابی کرده است.

 

پردیس سینمایی بهمن سنندج یک الگوی ملی است

 

سردار مدنی در ادامه در بازدید از بخش‌های مختلف پردیس سینمایی بهمن سنندج گفت: اقدامات صورت گرفته در این پردیس سینمایی به عنوان یک الگوی مدیریتی در سطح کشور باید مطرح شود.

وی گفت: وجود این مکان و اقدامات صورت گرفته درآن مؤید این موضوع است که با کار جهادی و مدیریت صحیح می توان کارهای بزرگ و ماندگاری را به ثبت رساند.

 

جانشین سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: استفاده بهینه از امکانات و بکارگیری توان متخصصین و کارشناسان بومی و هزینه کرددرست منابع در این مجموعه شایسته قدردانی است.

 

وی این پردیس را یک زیرساخت مهم فرهنگی با امکانات متنوع عنوان کرد وگفت: کار در این مجموعه ثابت کرده است که درصورت وجود عزم و تعهد و روحیه انقلابی در میان مدیران و دست اندرکاران ضمن جهش در مسیر توسعه و آبادانی، رضایت مردمی را نیز می توان بدست آورد.

 

سردار مدنی با قدردانی از همت والای رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: کارهایی که حوزه هنری در استان انجام داده است بسیار ارزشمند است و مردم هم قطعا این تلاش‌ها را دیده و قدردان زحمات هستند.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط