نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
نمایشگاه کاریکاتور افول با موضوع ترور شهید سلیمانی
کد مطلب: 1009014 تعداد بازدید: 397 تاریخ انتشار: 1400/10/17 21:01
چاپ خبر
ارسال
نمایشگاه کاریکاتور افول با موضوع ترور شهید سلیمانی

تبریز تون

نمایشگاه کاریکاتور افول با موضوع ترور شهید سلیمانی

نمایشگاه گروهی کاریکاتور با عنوان «افول» با موضوع ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در نگارخانه استاد علی اکبر یاسمی خانه فرهنگ تبریز افتتاح شد.

به گزارش تبریز تون به نقل از سایت ایران کارتون به نقل از ایرنا، این نمایشگاه به مدت یک هفته از 13 تا 20 دی و از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در محل نگارخانه «استاد یاسمی» خانه فرهنگ تبریز، آماده بازدید علاقه مندان به هنر کاریکاتور است.

در این نمایشگاه آثاری از چهار هنرمند برجسته کاریکاتور متشکل از «سیدمسعود شجاعی طباطبایی»، «احمدرضا بیضائی»، «مازیار بیژنی» و «فرهاد رحیم قراملکی» به نمایش گذاشته شده است.

مراسم گشایش این نمایشگاه همزمان با دومین سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار حاج‌قاسم سلیمانی و یاران شهیدش ساعت ۱۶ سیزدهم دی در محل نگارخانه استاد یاسمی واقع در خانه فرهنگ تبریز برگزار شد.

بنا بر این گزارش، تبریز، مهد هنر کاریکاتور ایران که در اصطلاح تخصصی «کارتون» نامیده می شود، می باشد و سابقه بکارگیری این هنر تاثیرگذار در این کهن شهر به حدود ۱۱۵ سال قبل می رسد که گردانندگان هفته نامه فکاهی «آذربایجان» در چشم و همچشمی با روزنامه «ملانصرالدین» قفقاز اقدام به تصویرگری و انتشار کاریکاتورهای بکر و فوق العاده کردند.

در زمان حاضر تنها موزه کاریکاتور آسیا و پنجمین موزه از این نوع در جهان در تبریز قرار دارد و انجمن کاریکاتور این شهر نمایندگی فدراسیون جهانی کاریکاتور را در آسیا بر عهده دارد.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام: کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:
ایمیل:
نظر شما:
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط