نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
زبان هنر کارتون و کاریکاتور مفاهیم انسانی و اجتماعی را راحت منتقل می کند
کد مطلب: 1009137 تعداد بازدید: 367 تاریخ انتشار: 1401/03/04 00:02
چاپ خبر
ارسال
زبان هنر کارتون و کاریکاتور مفاهیم انسانی و اجتماعی را راحت منتقل می کند

تبریز تون

زبان هنر کارتون و کاریکاتور مفاهیم انسانی و اجتماعی را راحت منتقل می کند

   

دریایی در آیین رونمایی از پوستر جشنواره کارتون و کاریکاتور تبسم گفت: با زبان هنر کارتون و کاریکاتور مفاهیم انسانی و اجتماعی راحتتر منتقل می شود

به گزارش تبریز تون به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در آیین رونمایی از پوستر جشنواره کارتون و کاریکاتور تبسم که با حضور سامان احمدی معاون امور هنری و سینمایی جمعی از هنرمندان حوزه کارتون و کاریکاتور و انیمیشن استان در دفتر مدیرکل ارشاد برگزار شد، گفت: با زبان هنر کارتون و کاریکاتور مفاهیم انسانی و اجتماعی راحتتر منتقل می شود.

 

وی افزود: امروزه زبان طنز و کاریکاتور بطور کلی هنرها برخاسته از فرهنگ و آداب ایرانی و اسلامی می تواند در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی و تقویت همبستگی ملی میان اقوام ایرانی بسیار موثر باشد.

 

دریایی با اشاره به برگزاری جشنواره با توان ویژه، اضافه کرد: در کنار هنرمندان و اصحاب هنر، آرامش و لطافت خاصی به آدمی دست می دهد، از اینکه در جوار شما هنرمندان هستیم بسیار خوشحال هستم، خدا را شاکریم که هنرمندان استان کردستان با این شرایط، امیدوارانه و پرانرژی در حال فعالیت و تولید آثار هنری هستند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اذعان داشت: یکی از ماندگارترین فعالیت های فرهنگی ترویج و تشویق مردم به مطالعه و کتابخوانی است، در این جشنواره که با موضوع و زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی طراحی شده است، کتاب و کتابخوانی نیز در قالب طنز و کاریکتور گنجانده شود.

 

در این مراسم هرکدام از هنرمندان حاضر در جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خویش در خصوص برگزاری باشکوه و تاثیرگذار جشنواره به سمع ونظر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی رساندند، گفتنی است این جشنواره توسط موسسه فرهنگی و هنری افق رسانه به مدیریت یاسین شریعتی در شهرستان قروه برگزار می شود.

 

پایان بخش مراسم، رونمایی از پوستر جشنواره کارتون و کاریکاتور تبسم بود.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام: کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:
ایمیل:
نظر شما:
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط