نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
اختتاميه و نتایج نخستين جشنواره ملی كاريكاتور مصرف بهينه برق
کد مطلب: 1010459 تعداد بازدید: 154 تاریخ انتشار: 1402/08/01 11:12
چاپ خبر
ارسال
اختتاميه و نتایج نخستين جشنواره ملی كاريكاتور مصرف بهينه برق برگزار شد.

تبریز تون

اختتاميه و نتایج نخستين جشنواره ملی كاريكاتور مصرف بهينه برق برگزار شد.

 

به گزارش تبریز تون به نقل از فستیوال انرژی به نقل از پايگاه خبری توانير، آيين اختتاميه نخستين جشنواره ملی كاريكاتور مصرف بهينه برق صبح امروز (چهارشنبه ۲۶ مهرماه) با حضور جمعی از مديران ارشد صنعت برق و وزارت نيرو و مسوولان استان همدان در سالن شهيد آوينی همدان برگزار شد.

در آغاز این آیین که با محکوم کردن جنايات اخیر صهیونیستها به ویژه حملات دیروز و دیشب غاصبان اشغالگر و بمباران بيمارستانی مدرسه و در غزه و شهادت بيش از هزار زن و كودك همراه بود، ويدیويی از بيانات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه برای آزادی فلسطين و مظلوميت مردم غزه برای حاضران پخش شد.

 

رونمایی از تمبر اختصاصی ‌و کتاب نفیس جشنواره ملی کاريکاتور مصرف بهينه برق

در ادامه مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی کاریکاتور و مصرف بهینه برق، با حضور معاون استاندار همدان، مهندس علی سهرابی بیدار مدیرعامل توزیع نیروی برق استان همدان و رییس شورای برگزاری جشنواره، مدیران کل روابط عمومی وزارت نیرو و شرکت توانیر و نظری نمانیده هیات داوران جشنواره، از تمبر اختصاصی ‌و کتاب نفیس نخستين جشنواره ملی کاريکاتور مصرف بهينه برق در جریان اختتامیه این جشنواره رونمایی شد.

 

 

بهره گيری از نقش و كاركرد هنر و تلفيق آن با آموزه‌های مديريت مصرف، رويكردی نوين در آگاهی بخشی و اقناع افكار عمومی در مسير فرهنگ‌سازی

در ادامه مراسم اختتاميه نخستين جشنواره ملي كاريكاتور و مصرف بهينه برق، مديركل روابط عمومي و امور بين الملل شركت توانير، پيام مديرعامل اين شركت به نخستين جشنواره كاريكاتور مصرف بهينه برق را قرائت كرد.

 

 

متن پيام مهندس كردي به شرح زير است:

كشور ايران حدود يك درصد جمعيت جهان را در خود جاي داده اين در حالي است كه مقايسه شدت مصرف انرژي در ايران و جهان، نشان مي دهد شدت مصرف انرژي در كشورمان بسيار بالاتر از ساير كشورهاي عضو آژانس بين المللي انرژي است.

بر اين اساس اجراي سياستهاي بهره وري انرژي ديگر يك انتخاب نبوده و بايد به عنوان يك الزام به آن نگريست و در مسير تحقق اين مهم، يكي از رويكردهاي كاهش مصرف انرژي كه مي توان در صنعت برق به آن پرداخت، بهبود و بهينه سازي مصرف برق است.

براساس آخرين آمار حدود ۸۰ درصد مشتركين برق كشور را مشتركين خانگي تشكيل مي دهند كه با مصرف حدود ۳۲ درصد از برق توليدي كشور در فصول عادي و حدود ۵۰ درصد برق توليدي كشور در پيك تابستان، يكي از بزرگترين بخش هاي مصرف كننده برق را تشكيل مي دهند . اين در حالي است كه تامين برق خانگي در دوره اوج بار شبكه

همواره به عنوان اولويت وزارت نيرو مورد تاكيد بوده است.در اين راستا پيگيري سياستهاي مديريت مصرف برق از سوي اين بخش از مشتركين به عنوان يك منبع جديد انرژي مطرح شده و از راهبردهاي مهم استراتژيك نه تنها در صنعت برق بلكه در كل سياست گذاري كلان كشور است.

اين سياست در حقيقت سرمايه هاي صنعت برق را به منظور بهبود كيفي امكانات موجود و افزايش استانداردهاي خدمات رساني به مشتركان آزاد مي كند و امكان تخصيص بهينه منابع در جهت سرمايه گذاري در صنعت برق را فراهم مي آورد.

از طرفي سياست هاي تشويقي براي جلب اقبال عمومي به صرفه جويي در مصرف برق با كسب مجوزهاي قانوني و موافقت هيات محترم دولت طي ۲ سال اخير به مرحله اجرا گذاشته شده و در سال گذشته كاهش ۳ درصدي سرانه مصرف برق خانگي را در پي داشته است كه تداوم اين امر جز با آگاه سازي و فرهنگ سازي گسترده امكان پذير نيست.

يكي از نكات بسيار مهم در نهادينه سازي آموزه هاي مديريت مصرف، بهره گيري از آموزشهاي فرهنگي – هنري در مسير تعميق درك جمعي و عمومي مردم است. بهره گيري از نقش و كاركرد هنر و تلفيق آن با آموزه هاي مديريت مصرف، رويكردي نوين در آگاهي بخشي و اقناع افكار عمومي در مسير فرهنگ سازي به شمار مي رود.

قطعاً فرهنگ سازي امري بلندمدت است كه نياز به صرف وقت و بهره گيري از نظريات و انديشه هاي علمي در زمينه نحوه تاثيرگذاري بر افكار عمومي دارد و اين مهم در رويكرد جديد صنعت برق در فرهنگ سازي مصرف انرژي و برگزاري جشنواره هاي فرهنگي هنري، سرلوحه اقدامات قرار گرفته است.

نخستين جشنواره ملي كاريكاتور، با رويكرد بهره گيري از اين هنر خلاق در تحقق اهداف مديريت مصرف برق و با حضورهنرمندان فرهيخته از سراسر كشور كه به ميزباني شركت توزيع نيروي برق استان همدان برگزار مي شود، محفلي را فراهم كرده تا جمعي از كاريكاتوريستهاي خلاق و متبحر ضمن مشاركت، با نگاه تيزبينانه از منظر طنز، صنعت برق را در افزيش سطح آگاهي و فرهنگ جامعه در مصرف بهينه انرژي ياري دهند.

بي شك اين حركت، آغازي بر تعامل سازنده ميان اين صنعت فخيم با هنرمندان عرصه كاريكاتور كشور بوده و گامهاي بلند آتي، استوارتر برداشته خواهد شد.

 

 

تقدير از برگزيدگان نخستين جشنواره ملي كاريكاتور مصرف بهينه برق

 

در ادامه این آيين ، برگزيدگان نخستين جشنواره ملي كاريكاتور مصرف بهينه برق معرفي و از آنها با اهداي لوح و جوايز نفيس تقدير شد.براساس اين گزارش، در بخش حرفه اي احمدرضا سهرابي از شهر شيراز مقام نخست را كسب كرد و مهدي عزيزي از گرگان نفر دوم شد و مقام سوم اين بخش به مصطفي ستاريان از اصفهان رسيد. محمدرضا ثقفي، حميدرضا حياتي روشن تقدير از كرج و محمدعلي وليزاده از ساري نيز در اين بخش شايسته تقدير شناخته شدند.در بخش آماتور جشنواره، نازنين اسماعيلزاده كرماني از كرمان جايزه اول، مرضيه عباسي از تهران جايزه دوم و ملينا نظري از همدان جايزه سوم را از آن خود كردند. در اين بخش همچنين زينب عبدالرحيمي، عاطفه افتخارمنش از همدان و دل آرام خدايي از تهران شايسته تقدير شناخته شدند. بيانيه هيات داوران نخستين جشنواره ملي كاريكاتور مصرف برقدر دنياي ارتباطات بي مرز امروز آنچه بيش از همه چيز مورد نياز و ضروري به نظر ميرسد ابزار برقراري ارتباط است.شايد بتوان گفت بي واسطه ترين ابزار براي انتقال پيام و مفاهيم در جهان امروز، زبان هنر است! زباني كه هنرمند به وسيله آن با مخاطبان جهاني سخن ميگويد و مفاهيم را منتقل مي كند.و در ميان هنرها قطعا مي توان هنر كارتون (كاريكاتور) را موجزترين و بي پرده ترين زبان قلمداد كرد. هنري كه مولفه اصلي آن انتقال پيام به زبان گزنده طنز است. طنز، عنصري است كه كمك مي كند حرفهاي جدي در لفافه شوخي به مخاطب منتقل شود.نخستين جشنواره ملي كاريكاتور مصرف بهينه برق فرصتي شد تا هنرمندان سراسر كشور نگاه تيزبين، شوخ و موشكافانه خود در موضوع مصرف بهينه برق را در قالب آثارشان به نگاه مردمان اين سرزمين ارزاني دارند.اين جشنواره در سه بخش حرفه اي، آماتور و داخلي پذيراي بيش از ۵۷۰ اثر از سراسر كشور بود.در اين جشنواره با حذف هيات انتخاب از فرايند انتخاب آثار، تمامي اثرات ارسال شده در اختيار هيات داوران قرار گرفت تا همه هنرمندان اين فرصت برابر را داشته باشند كه آثارشان حداقل يك بار توسط هيات داوران ديده شود و به اين ترتيب هيچ اثري از ديد داوران دور نماند. هيات داوران اين جشنواره متشكل از آقايان علي پاك نهاد، اكبر تراب پور و محمود نظري پس از بررسي تمامي آثار در جلسات متعدد آثار را به صورت مجزا در ۳ بخش مورد ارزيابي قرار دادند و پس از شور و مشورت، ارائه نظرات و در پايان با راي گيري آثار برتر را انتخاب و اعلام كردند.اعضاي هيات داوران با تشكر از همه شركت كنندگان، ضمن تبريك به برگزيدگان براي ساير هنرمندان آرزوي موفقيتهاي روز افزون در عرصه هاي هنري را دارد.اميد است با تلاش و پيگيريهاي مسوولان گرانقدر، دبيرخانه دائمي اين جشنواره در استان همدان تاسيس و مستقر شود و با توجه به پتانسيل بالايي كه در خروجي اين دوره جشنواره قابل ملاحظه است، در سالهاي آتي شاهد برگزاري جشنواره در سطح بين الملل باشيم.

تبریز تون

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام: کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:
ایمیل:
نظر شما:
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط